PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2020 - 2021)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kültürlerarası İletişim
REK226
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu dersi alan öğrencilerin: kültürlerarasılık kavramı ile zenginleşmeleri kültürlerarası iletişimde başarılı olacakları kültürlerarası iletişimin kavramlarını, terminolojisini, yaklaşımlarını, ve teorilerini öğrenmeleri beklenmektedir.
Ders İçeriği
Öğrenciler bu derste kültürlerarası iletişim kuramlarını öğrenecek ve iletişim davranışlarında farklılığın söz konusu olduğu durumları anlamak ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş etmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu derste öğrenilecek kavramlar, işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterliği arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim bulunmaktadır.
Hafta
Konu
1
Kültürlerarası İletişime Giriş
2
Kültürün Unsurları ve Kültürlerarası İletişim
3
Kültürlerarası İletişimi Engelleyen Unsurlar
4
Alt Kültürler Alt Gruplar
5
Kimlik Kavramı ve Farklılık
6
Kolonyalizm, Dağıtım Modelleri, Kültürel İkonlar, Kültürel Hegemonya
7
Kültürlerarası İletişim ve Dil
8
Kültürlerarası İletişim ve Sözel Olmayan Mesajlar
9
Kültürlerarası İletişim ve Kültür Şoku
10
Kültürlerarası İletişim ve Kitle İletişim Araçları
11
Sinema ve Kültürlerarası İletişim (Çözümleme)
12
Televizyon ve Kültürlerarası İletişim (Çözümleme)
13
Yazılı Basın ve Kültürlerarası İletişim (Çözümleme)
14
Reklam ve Kültürlerarası İletişim (Çözümleme)
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Kültürlerarası iletişim kavram kuramlarını ayırt edebilir ve gündelik yaşamda kullanabilir hale gelmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Birçok başka kültüre dahil olabilirken kendi kültürüne saygı duymak ve paylaşmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Benmerkezci bir anlayıştan kültür farklarını kabul eden göreceli bir anlayışa evrilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kültürel farklılıkların ayırdına varmak ve değişik kültürlerin birbirine göre üstün olmadığını görmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kendi kültürünün inançları, değerleri ve normlarını tanır ve baskın kültürler benzerlik ve farklarını ayırt eder hale gelmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/271798