PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Engelliler İçin Tasarım
İMÇ318
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Bu derste engelliler için tasarım fikirleri geliştirerek, günlük yaşamlarındaki ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için özel çözümler üretmek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Evrensel tasarım ve engelli tanımı kavramları açıklanır. Engelli bireylerin ihtiyaçları, engelliler için tasarım standartları ve engelliler için tasarım çözümleri çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır.
Hafta
Konu
1
Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması
2
Engelliliğin tanımı ve sınıflandırılması
3
Türkiye'de engellilere yönelik yasal düzenlemeler
4
Dünyada engellilere yönelik yasal düzenlemeler
5
Evrensel tasarım tanımı ve evrensel tasarım ilkeleri
6
Engelliler ve mekan ilişkisi
7
Engelliler için tasarımda kullanılacak antropometrik ölçüler ve gerekli manevra alanlarının anlatımı
8
Ara değerlendirme
9
Engellilerin karşılaştığı sorunlar ve bunlara yönelik geçmişte ve günümüzde çözüm amaçlı yapılan uygulamalar
10
Engelli bireylerin kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması, kategorilendirilmesi ve varolan ürün çözümleri üzerinden genel değerlendirme yapılması
11
Engelli kullanıcılar için ergonomi
12
Tasarım disiplininin engelli kullanıcılar özelinden yola çıkılarak sosyal sorumluluğu üzerine bir tartışma yürütülmesi
13
Evrensel tasarım kriterleri kapsamında öğrencilerin önceki dönemlerde hazırladıkları iç mekan tasarım projelerini yeniden değerlendirmek
14
Evrensel tasarım kriterleri kapsamında öğrencilerin önceki dönemlerde hazırladıkları iç mekan tasarım projelerini yeniden değerlendirmek
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/273090