PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler
SAK207
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sağlık Kurumları İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze Eğitim)
Amaç
Sağlık kuruluşunun kendi çalışanlarına, hedef kitleyi oluşturan tüm müşterilerine benimsetmek, onların desteklerini kazanmak ve olumlu bir firma imajı yaratmak amacına dönük olan halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin süreci, halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile uygulama ve uygulamaya yönelik kullanılan araçları anlatmak
Ders İçeriği
Halkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilere yakın kavramlar, Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler birimlerinin yapılanması. Halkla ilişkiler uzmanlarının özellikleri, Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme ve halkla ilişkiler uygulamaları
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkiler Kavramı
2
İletişim Kavramı
3
Halkla İlişkiler Süreci
4
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
5
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler
6
Vatandaş Sağlık Personeli İletişimi
7
Sağlık Personelinin İletişim Davranışı ve Beklentileri
8
Ara Sınav, Kurumsal kimlik ve Kurumsal imaj
8
Ara Sınav
9
Sağlık Kurumlarında Medya İlişkileri ve Uygulamaları
10
Kuruluş içi İletişim ve Halkla İlişkiler
11
Sağlık Kuruluşlarında Kriz Yönetimi ve Örnekleri
12
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sağlık Kuruluşları Örnekleri
13
Kurumsal Reklamcılık ve Sağlık Kuruluşlarında Reklamcılık Örnekleri
14
Lobicilik ve Sağlık Kuruluşlarında Lobicilik Örnekleri
Program Çıktıları
1
Sağlık sektörü alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
2
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
4
Kendisine verilen mesleki görev ve sorumlulukları yerine getirebilir.
5
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
6
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
8
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
9
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
11
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahiptir.
12
Alanının gerektirdiği en az temel düzeyde bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13
Kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15
Değişime ve yeniliğe açıktır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler Uygulamalarını kavrama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim teknikleri ve becerileri kazanma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerle ilgili temel kavramlara hakim olma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/297174