PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kalite Güvence ve Standartlar
MOS105
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sağlık Kurumları İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Kalite, kalite kontrol tanımlarıyla küreselleşen dünyada kalite ve kalite kontrol anlayışında meydana gelen değişiklikler ve bu değişiklikleri bünyesinde toplayan toplam kalite yönetimi ile ilgili prensipleri kazandırmak; standart ve standardizasyon ile standardın üretim ve hizmet sektöründeki önemi, kalite yönetim sistemleri hakkında bilgilendirmek.
Ders İçeriği
Tüm çalışanların katılımı, yapılan işlerin tüm yönlerini, tüm toplumu ve üretilen ürün ve hizmetlerin tümü, müşterilerin bugünkü beklenti ve ihtiyaçlarını tam zamanında karşılayıp, onlara gelecekteki beklentilerini aşan ürün ve servisler sunulması, yönetimin her konuda çalışanlara liderlik yapmasını, çalışanlara örnek model oluşturulmasını ve şirket çapında katılımcı yönetimin tanıtılması; EFQM mükemmellik Modeli ile Değişim ve Yönetimi, standart ve standardizasyon ile standardın üretim ve hizmet sektöründeki önemi, kalite yönetim sistemleri ve özellikle çevre standartları hakkında bilgilendirmek.
Hafta
Konu
1
Kalite Kavramı
2
Standart ve Standardizasyon
3
Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi- Yönetim kalitesi ve standartları
4
Yönetim kalitesi ve standartları - Çevre standartları
5
Çevre standartları - Kalite yönetim sistemi modelleri
6
Kalite yönetim sistemi modelleri stratejik yönetim
7
Stratejik yönetim - Yönetime katılma
8
ara sınav. Stratejik yönetim - Yönetime katılma
8
ara sınav
9
Süreç yönetim sistemi - Kaynak yönetimi sistemi
10
Kaynak yönetimi sistemi - Efqm mükemmellik modeli
11
Kaynak yönetimi sistemi - Efqm mükemmellik modeli
12
Kontrol Diyagramları
13
İstatistiksel Dağılımlar
14
İstatistiksel Dağılımlar
Program Çıktıları
1
Sağlık sektörü alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
2
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
4
Kendisine verilen mesleki görev ve sorumlulukları yerine getirebilir.
5
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
6
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
8
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
9
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
11
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahiptir.
12
Alanının gerektirdiği en az temel düzeyde bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13
Kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15
Değişime ve yeniliğe açıktır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite Standartlarını Uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/297205