PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
GIDA TEKNOLOJİSİ
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Genel ve Teknik İletişim
MOS101
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Gıda Teknolojisi -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek ve mesleki konularla ilgili konuşma ve yazışma ilkelerini uygulatabilmek. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulatabilmek.
Ders İçeriği
İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, İletişim türleri, İletişimin engelleri, Teknik iletişim, İletişim araçları ve kanalları, beden dili.
Hafta
Konu
1
iletişimin tanımlanması
1
İletişim Kavramı ve İletişim Süreci
2
iletişimim unsurları
2
İletişime Giriş : Temel Kavramlar ve Süreçler
2
İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri
2
Sözlü İletişim kurmak
2
İletişim
3
Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim)
3
Yazılı İletişim kurmak
3
Sözsüz İletişim
4
Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme
4
Yazılı İletişim kurmak
4
Yazılı İletişim
5
Sözsüz İletişim kurmak
5
Biçimsel (Formal) İletişim
6
Sözsüz İletişim kurmak
6
Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim
7
Sözsüz İletişim kurmak
7
Ara sınav
8
Ara sınav
8
İletişimin Engelleri
9
Biçimsel (Formal) İletişim kurmak
9
Etkili İletişim Kurma
10
Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Örgüt dışı iletişim kurmak
10
Örgütlerde İletişim
11
Örgüt dışı iletişim kurmak
11
Örgütsel İletişim Ağ Modelleri
12
iletişim araçları
12
Teknoloji Destekli İletişim
13
İkna yöntemleri
13
Bilgi Sistemleri ve İletişim
14
İkna yöntemleri
14
Kitle İletişimi
Program Çıktıları
1
Gıda bilim dalı ve ilgili diğer bilim dalları konularında yeterli bilgi birikimi ile gıda üretiminde kullanılan teknolojileri bilme ve uygulayabilmek.
2
Güvenli gıda üretimiyle ilgili koşulları bilme ve bu koşulları yerinde sağlayabilmek.
3
Gıda bilim dalı alanı ile ilgili laboratuvar bilgisine ve deneyimine sahip olabilmek.
4
Gıdaların mikrobiyolojik, fiziksel, kimyasal ve besleyici özelliklerini bilme ve bunların gıda kalitesi ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini yorumlayabilmek.
5
Gıda yönetmelik ve mevzuatını uygulayabilmek ve gıdaların kalite kontrollerini yapabilecek nitelikte teorik bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilmek.
6
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilmek.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilmek.
9
Mesleki alanda sosyal ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma bilincine sahip olabilmek.
10
Mesleki çalışma hayatında alanı ile ilgili proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olabilmek.
11
Mesleği ile ilgili, modern yöntemleri, modern teknik ve hesaplama araçlarını ve bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
12
Toplum sağlığı ve refahı için gerekli bilince sahip olabilmek.
13
Gıda bilimine ilişkin ulusal ve uluslararası standartlar hakkında bilgi edinebilmek.
14
Girişimcilik, organizasyon yeteneklerini geliştirebilme ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık.
15
Gıda Teknolojisi uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konularının bilinmesi ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgütsel iletişim kurmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkili iletişim kurmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bireysel iletişim kurmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/298873