PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
(2023-2024)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sayısal İşaret İşleme
EEM443
7
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Elektrik-Elektronik Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, sayısal işaretlerin sayısal sistemlerde nasıl işleneceğini öğrenmektir.
Ders İçeriği
Ayrık zamanlı işaretlerin analizi ve ayrık zamanlı sistem tasarımı
Hafta
Konu
1
Sayısal İşaret İşlemenin Amacı, Uygulama Alanları; Sayısal İşaretler ile Analog İşaretlerin Karşılaştırılması
2
Sayısal İşaretlerin Matematiksel Gösterimi
3
Sayısal Sistemlerin Özellikleri
4
Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler: Konvolüsyon
5
Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler: Fark Denklemleri
6
Frekans Yanıtı
7
Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü
8
Ara Sınav
9
Ayrık Fourier Dönüşümü
10
Hızlı Fourier Dönüşümü
11
Z_Dönüşümü
12
Dijital FIR Filtre Tasarımı
13
Dijital FIR/IIR Filtre Tasarımı
14
Dijital IIR Filtre Tasarımı
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazandırmıştır.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaç için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmıştır.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmıştır.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için ihtiyaç duyulan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazandırmıştır.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği alanına özgü araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorum yapabilme becerisi kazandırmıştır.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazandırmıştır.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, etkin biçimde rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim için rapor hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır bir biçimde talimat verebilme ve alabilme becerisi kazandırmıştır.
8
En az bir yabancı dilde teknik konularla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmıştır.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli biçimde yenileme becerisi kazandırmıştır.
10
Etik ilkelerine uygun davranma yeteneği, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve mühendislik alanlarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazandırmıştır.
11
İş hayatındaki uygulamalar (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi gibi) ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ile girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık kazandırmıştır.
12
Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri (toplumsal ve evrensel boyutlarıyla) ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazandırmıştır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Öğrenci, sayısal filtre tasarlama becerisi kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, sayısal işaret işleme sistemlerini anlama ve tasarlama becerisi kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, sayısal işaret işlemenin temel prensipleri ve teknikleri hakkında bir bakış açısı kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/303693