PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İç Mekanda Renk ve Işık
İMÇ218
4
2 + 2
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Renk ve ışık hakkında öğrencinin bilgi sahibi olması, rengin iç mekan tasarımında kullanımının örneklerle açıklanması, renk konusunda öğrencinin bakış açısının geliştirilmesi.
Ders İçeriği
Işık ve rengin tanımı, aralarındaki ilişki, gözün renk uyumu, rengin fiziksel tanımı ve renk sistemleri, renklerin birbirleriyle olan etkileşimleri, rengin insan psikolojisi üzerine etkileri, iç mekan tasarımında renk ve aydınlatma ilişkisi, renk ve donatı ilişkisi, renk ve doku ilişkisi.
Ders Veren
Parısa GÜNEŞ
Hafta
Konu
1
Işık ve rengin tanımı, arasındaki ilişki
2
Gözün renk uyumu
3
Rengin fiziksel tanımı ve renk sistemleri
4
Renklerin birbirleriyle olan etkileşimleri
5
İç mekan tasarımında renk algısı
6
Rengin insan psikolojisi üzerine etkileri
7
Renklerin anlamları
8
Ara Değerlendirme
9
İç mekan tasarımında renk ve aydınlatma ilişkisi / Teknik Gezi
10
İç mekan tasarımında renk ve donatı ilişkisi
11
İç mekan tasarımında renk ve doku ilişkisi
12
Renk uygulamalarından örnekler
13
Ödev+Sunum
14
Ödev+Sunum
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Işık ve renk kavramlarını tanımlama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çeşitli iç mekanlarda renk uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Renk sistemlerini öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Rengin psikolojik etkilerini öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Rengin iç mekan tasarımında kullanımını kendi projeleri üzerinde uygulamalı olarak görme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/308312