PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Pedagojik Formasyon)
İİF220
4
2 + 2
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğretmen adaylarına; öğretim teknolojilerini ve materyallerini tanıtmak; kullanımına yönelik uygulamalar yapmak; alanında kullanabileceği öğretim teknoloji ve materyalleri tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.
Ders İçeriği
Çeşitli Öğretim Teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, slâytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
Ders Veren
Nurullah AYDENİZ
Hafta
Konu
1
Temel Kavramlar
2
Eğitim Teknolojisi ve İletişim
3
Öğretimin Analizi
4
Öğretim Durumlarını Planlama
5
Öğretimde Araç Gereçlerin Yeri ve Önemi
6
Öğretimde Araç Gereçlerin Seçimi ve Hazırlanması
7
Görsel Tasarım İlkeleri - Görsel Araç Gereç Ve Materyaller (Etkili Kullanım)
8
Ara Sınav
9
Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
10
Uzaktan Eğitim
11
Mesaj Tasarımı
12
Teknoloji Planlaması
13
Etkili Sunum Teknikleri- Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Alanıyla ilgili etkili öğretim materyalleri tasarlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim materyali tasarlama sürecini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretim teknolojileri ile öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişkiyi kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/308502