PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TARİH - DR
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
II. Dünya Savaşı Tarihi
TAR6009
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarih - DR -
Lisansüstü
(Teorik olarak verilir)
Amaç
İkinci Dünya Savaşı'nın nedenlerini, sonuçlarını ve tesirlerini öğretmek.
Ders İçeriği
Birinci Dünya Savaşı'nın ardından yenilen ve istediğini elde edemeyen ülkelerin statükoculuktan uzak politikaları, 1930'lu yıllar boyunca birçok yerin işgal ve ilhak edilmesini doğurmuştur. Bunun neticesinde 1939'un eylül ayında başlayan İkinci Dünya savaşı, 1945 yılının eylülüne kadar devam etmiştir. Mihver ve Müttefik Bloklar arasında altı yıl boyunca süren ve yıkıcı etkileri ile dünyanın her yerini etkisi altında bırakan bu savaşın en öne çıkan devletleri Mihver Blokta Almanya, İtalya, Japonya iken Müttefik Blokta İngiltere, ABD, SSCB ve Fransa olmuştur. Savaş, Avrupa Cephesinde, Pasifik Cephesinde, Afrika Cephesinde ve Doğu Cephesinde yaşanmıştır. Cephelerde askerler mücadele ederken ülkelerin de diplomatik temaslarını devam ettirdiği altı yılın sonunda savaşı kazanan taraf Müttefikler olmuştur. Savaşın askeri, siyasal, ekonomik ve toplumsal tesirleri 1945'in ardından uzun yıllar devam etmiştir.
Hafta
Konu
1
İkinci Dünya Savaşı'ndan Önce Dünya
2
1939 Yılında Yaşanan Gelişmeler (Polonya'nın İşgali, Finlandiya Savaşı)
3
1940 Yılında Yaşanan Alman İşgalleri (Danimarka, Norveç, Fransa, Belçika, Hollanda)
4
İtalya'nın Savaşa Girmesi ve Mısır ile Yunanistan'ı İşgali
5
1940 Yılında Yaşanan Rus İşgalleri (Estonya, Letonya, Litvanya)
6
İngiltere Savaşı ve Üçlü Pakt
7
1941-Mihver Bloğa Katılan Devletler (Slovakya, Macaristan, Romanya, Bulgaristan, Hırvatistan)
8
Ara Sınav
9
Almanya'nın Rusya'yı İşgali-Doğu Cephesi
10
ABD'nin Savaşa Girmesi ve ABD-Japonya Mücadeleleri
11
Japonya'nın İşgalleri (Filipinler, Vietnam, Kamboçya, Singapur, Burma)
12
Savaşın Seyrinin Değişmesi-Pasifik ve Atlantik'te Yaşananlar
13
Savaşın Seyrinin Değişmesi-Doğu Cephesi'nde Yaşananlar
14
Savaşın Seyrinin Değişmesi-Afrika Cephesi'nde Yaşananlar
15
Almanya'nın Çöküşü ve Savaşın Avrupa'da Bitmesi. Atom Bombalarının Atılması ve Savaşın Sonu
16
Final
Program Çıktıları
1
Lisansüstü eğitim öğrencisi, olayları değerlendirirken çeşitli tahlil ve tespitler yaparak, tarihi hadiselere daha derinlemesine vakıf olunabileceğini bilir
2
Sosyal bilimlerin sağladığı modern araştırma yöntemlerini uygulayarak çeşitli alanlarda özgün araştırmalar yapabilir. Bu araştırmalarında ana kaynaklara ulaşıp bunların sağladığı bilgileri değerlendirebilir
3
Alanıyla ilgili yapılmış herhangi bir araştırmanın özgün ve bilimsel yeterlilikte bir çalışma olup olmadığı tayin edebilir .
4
Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
5
Sosyal bilimlerin sağladığı metodolojik ve kuramsal imkanları kullanarak tetkik, tahlil ve teşhis yapabilme yeteneğine sahiptir
6
Sahasıyla ilgili çalışmaları yetkin bir şekilde ve inisiyatif kullanarak yapabilir.
7
Araştırmaları esnasında karşılaşabileceği engelleri nasıl aşacağını bilir ve çözümleri uygular.
8
Çalışmaları sırasında bilimsel ahlaki değerleri bir an olsun unutmadan bunlara sadık kalır
9
Tarihçinin sürekli çalışması ve sahasıyla ilgili yayınları takip etmesi gerektiğini bilir. Bunları takip ederken, yeni gelişmelerden ve varılan bilimsel sonuçlardan haberdar olur
10
Çalışmalarının sonuçlarının sadece meslektaşlarına değil, çeşitli toplumsal kesimlere de ulaşmasını sağlar
11
Ülkenin kültürel, medeni ve milli varlığının gelişmesi için bu sonuçları azami ölçüde kullanır
12
Bir sosyal bilimci olduğunun farkında olarak toplumla bağlarını hem mesleki hem de insani anlamda güçlü tutar
13
Kaynak dillerini bilir. Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir
14
Tarih metodolojisini kullanarak eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/312638