PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İşletmeye Giriş
REK107
1
3 + 1
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
İşletme ile ilgili temel kavramların ve bilgilerin öğretilmesidir. Teorik bilgi birikimi ve güncel örnekler doğrultusunda alanda ihtiyaç duyulan analiz yeteneğini kazandırmaktır.
Ders İçeriği
İşletmenin temel kavramları, işletmenin çevresi, girişimcilik ve girişimcilik süreci, sosyal sorumluluk ve etik, işletmeler arası anlaşmalar ve birleşmeler, küreselleşme, işletme fonksiyonları
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı ve dersle ilgili bilgilerin verilmesi
2
İşletmenin temel kavramları
3
İşletmenin çevresi
4
İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri
5
Girişimcilik ve girişimcilik süreci
6
İşletme ve üretim faktörleri
7
İşletmelerde kurumsal sosyal sorumluluk
8
İş etiği
9
İşletmeler arası anlaşmalar ve birleşmeler
10
Küreselleşme
11
İşletmede güncel konular
12
İşletmenin fonksiyonları-temel fonksiyonlar
13
işletme fonksiyonları-destek fonksiyonlar
14
İşletme fonksiyonlarıyla ilgili vaka çalışması
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/313759