PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ekonomiye Giriş
REK108
2
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı, öğrencileri ekonominin temel kavramları, kişilerin ve firmaların iktisadi davranışları, üretim süreci ve maliyet oluşumu, fiyat sistemi, piyasalarının işleyişi ve yapıları hakkında bilgi sahibi yapmaktır.
Ders İçeriği
Bu ders; İktisadi Düşüncenin Evrimi: (Neo)Klasik İktisat ve Keynesçi İktisat (Şenses, ss. 57-104) ,1950’den Günümüze Küresel Ekonomik Sistemin Dönüşümü,Fayda/Maliyet Analizi, Fırsat Maliyeti, Talep-Arz (Şenses, ss. 433-445),Arz-Talep Dengesi, Tavan-Taban Fiyat ve Esneklik (Şenses, ss. 445-466),Piyasa Türleri ve Özellikleri I: Tam Rekabet ve Monopol (Şenses, ss. 480-513),Piyasa Türleri ve Özellikleri II: Monopolcü Rekabet ve Oligopol (Şenses, ss. 480-513),ARA SINAV + Ders (Milli Gelir (Şenses, ss. 513-528)),Para, Enflasyon ve Merkez Bankacılığı (Şenses, ss. 537-548),Para Politikası ve Maliye Politikası (Şenses, ss. 548-567),İstihdam ve İşsizlik (Şenses, ss. 567-578),Dış Ticaret, Ödemeler Dengesi ve Döviz Kuru (Şenses, ss. 578-595),Dünya Ekonomisi (Şenses, ss. 137-148 ve 157-176),Türkiye Ekonomisi (Şenses, ss. 236-290) ,GENEL SINAV; konularını içermektedir.
Hafta
Konu
1
Dersin kapsamı, gerekçesi, yararlanılabilecek kaynakların tanıtımı
2
Ekonomi biliminin temel kavramları
3
Piyasa kavramı ve piyasa çeşitleri
4
Talep ve arz kavramları, talep ve arzdaki değişmeler, fiyat oluşumu
5
Talep ve arz esneklikleri
6
Masraf kavramı, kısa ve uzun dönemde masraflar
7
Tam rekabet piyasasında kâr maksimizasyonu
8
Vize Sınavı
9
Tüketim teorisi
10
Makro ekonomide temel kavramlar (Milli Gelir, GSMH, Enflasyon, devalüasyon, İstihdam)
11
Tarımsal üretim faktörlerinin incelenmesi
12
Tarım ve Ekonomi
13
Ekonomi prensiplerinin tarımda kullanımına ilişkin örnek olay uygulamaları
14
Tarım işletmeciliğinde uygulanan ekonomi prensipleri
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır.
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir.
3
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir.
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir.
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır.
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar.
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir.
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Makroekonomik sorunları ve bu sorunların çözümü için gerekli politikaları çözümleyebilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Milli gelir, para, enflasyon, dış borçlar, işsizlik gibi ekonomik verileri anlamak ve bunları ülke ekonomisi ile karşılaştırmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/313767