PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İç Mimarlığa Giriş
İMÇ101
1
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze Eğitim)
Amaç
İç mimarlık mesleğinin tanımı ve diğer meslek disiplinleriyle ilişkisini açıklayarak, iç ve dış mekan problemlerinin çözümüne ilişkin İç mimarlık tasarım proje süreci, analiz, sentez ve değerlendirme konularını öğretmek ve mekan bileşenleri, kullanıcı gereksinmeleri, fonksiyon ve estetik ilişkilerini kurgulamayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
İç mimarlık meslek disiplinin diğer bilim ve sanat disiplinleri ile ilişkisinin aktarılması, dünya genelinde kabul görmüş literatür dayalı örneklerle iç ve dış mekan tasarımları, tasarım süreci, analizler ve değerlendirmeleri gerçekleştirmektir.
Ders Veren
Hilal KAHVECİ
Hafta
Konu
1
Tanışma, Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi
2
Tanışma, Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi
3
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı, Mimarlık ve İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı disiplinleri. Çok ölçekli bakış.
4
İç Mimarlık Tasarımında soyut kavramların somut olarak ele alınması, eskiz çalışmaları.
5
İnsan-mekan ilişkileri çerçevesinde kullanıcı analizi
6
İç ve dış mekan, bu mekanların ilişkileri, mesleki açılımlar
7
Mekanı tanımlayan elemanlar ve mekan analizi
8
Arasınav
9
İç Mimarlık Tasarım Süreci
10
Tasarım Süreci, Analiz, Sentez ve Değerlendirme
11
İnsan gereksinimleri, ektinlik, mekan, mobilya, estetik, ekonomi, ölçü ve aralarındaki ilişkiler
12
İnsan faktörü ve algı
13
İç Mimarlık Tasarım örneklerinin analiz, sentez ve değerlendirilmesi
14
İç Mimarlık Tasarım örneklerinin analiz, sentez ve değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İç mimarlık ile ilgili temel terim ve kavramları öğrenir
4
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
-
İç mekan tasarım prensiplerini örnekler üzerinden öğrenerek kendisi basit bir iç mekan çözümü yapabilir
5
4
5
4
5
5
5
5
4
4
5
5
-
İç ve dış mekan kavramlarını algılar, mekan ve çevre algısı gelişir
4
5
4
5
5
4
5
4
5
4
5
5
-
İç mimarlık mesleğinin tanımını ve diğer meslek disiplinleriyle ilişkisini öğrenir
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
-
İç mimarlık tasarım sürecini kavrar ve eskiz çalışmasının önemini öğrenir
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
-
Ortalama Değer
4,4
4,6
4,8
4,8
4,8
4,8
5
4,8
4,8
4,6
5
5
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/317576