PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
ÜRETİMDE KALİTE KONTROL
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilgisayar Destekli Tasarım
BDT101
2
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Üretimde Kalite Kontrol -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim, Çizim Uygulamaları Soru Cevap)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilerin makine parçalarının iki ve üç boyutlu imalat ve teknik resim okuyabilmelerini ve bunların montaj. Öğrenciler makine parçalarının yüzey ve katı modellerini CAD programları kullanarak çizebilmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Montaj çizimleri, malzeme listesi, civata, mil-göbek bağlantıları ve çizimleri, dişli çarkların tanıtılması ve çizimleri, montaj kuralları, dönme hareketi ve vida mekanizmaları, tolerans ve shrink-fit, montaj, kaynak ve çelik konstrüksiyon resimleri, uygulamalar.
Ders Veren
Bülent TURAN
Hafta
Konu
1
CAD programının tanıtılması dosyaların kaydedilmesi ve yeniden açılması. Temel çizim ve ölçülendirme ayarların yapılması(LAYER, LINETYPE, DDIM, OSNAP) ve bu ayarların şablon yardımıyla kullanımı. Osnaplar (END,MID,CEN, NOD, QUA, INT, EXT,INS, PER, TAN, NEA, APP, PAR)
2
LINE, DIMLIN ve COPY kullanarak basit görünüşlerin çiziminin tanıtılması
3
OSNAP, LINE ve DIMLIN komutlarından yararlanarak basit görünüş çizimi ile ilgili uygulama sınavı
4
Çizimlerde Çizgilere ilave olarak yay ve çemberlerin kullanılması (LINE, CIRCLE, ARC), Ölçülendirme komutlarının tanıtılması (DIMLIN, DIMRAD, DIMANG, DAL)
5
Çizgi, Yay, çember ve ölçülendirme içeren çizim uygulama sınavı. (LINE, CIRCLE, ARC, DIMLIN, DIMRAD, DIMANG, DAL) kom utları kullanımı.
6
Basit eğik ve izometrik perspektifler için gerekli ayarların yapılması (STYLE, DIMSTYLE, LAYER, LINETYPE, DDRMODES, OSNAP), F5 ile çizgi yönlendirme, ölçülendirme yapılması ve ayarlanması(DAL, OBLIQUE)
7
Eğik ve izometrik perspektiflerle ilgili uyguma sınavı. Yay ve çemberler içeren eğik ve izometrik perspektiflerin tanıtılması.
8
Yay ve çemberler içeren eğik ve izometrik perspektifler için gerekli ayarların yapılması (STYLE, DIMSTYLE, LAYER, LINETYPE, DDRMODES, OSNAP), F5 İle çizgi yönlendirme, ölçülendirilme (DAL), ölçülendirme düzeltme yapılması (OBLIQUE)
9
Yay ve çemberler içeren eğik ve izometrik perspektifler ile ilgili uygulama sınavı. Basit izometrik (30derece) perspektiflerin katı modellerinin çizilmesi için gerekli ayarlar (COLOR, ORBIT, OSNAP) Çizim komutları (LINE, REGION, EXTRUDE, ROTATE3D, SLICE, SUBTRACT, UNION, MOVE, COPY)
10
Basit izometrik perspektiflerin katı model sınavı. Yuvarlak köşe ve delikler içeren katı model çizimlerinin tanıtılması (COLOR, ORBIT, OSNAP, LINE, CIRCLE, REGION, EXTRUDE, ROTATE3D, SLICE,SUBTRACT, UNION, MOVE, COPY)
11
Yuvarlak köşe ve delikler içeren izometrik perspektiflerin katı model sınavı. Kesit görünüşler, tam kesit, yarım kesit.
12
Vida, civata ve somun çizimleri
13
Dişli çark imalat çizimleri
14
Montaj resimlerinin çizilmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
5
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
71
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
2,78
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanı ile ilgili yeterli düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi.
2
Bireysel olarak alanı veya alan dışından kişilerden oluşan takımlarda etkin olarak çalışabilme, sorumluluk alma becerisi
3
Yönetim sistemlerinin kurulması, yürütülmesi, akredite edilmesi, denetlenmesi, veya mevcut sistemin iyileştirilmesinde öncü rol üstlenme becerisi.
4
Temel düzeyde bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile alanındaki yazılımları, donanımları kullanma becerisi.
5
Üretim için uygun malzemeleri seçebilme ve malzeme muayene yöntemlerini uygulama becerisi
6
Problemleri analiz edebilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve uygun yöntem veya modelleme tekniklerini uygulayabilme becerisi
7
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi, tarihi değerlere ve insan haklarına saygılı olma
8
Teknik resim okuma, çizme, teknik iletişim kurma ve bilgisayar destekli tasarım programları ile çizim yapma becerisi
9
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme ve düşüncelerini ve önerilerini paylaşabilme; kendisini ve mesleğini temel düzeyde bir yabancı dilde (İngilizce) ifade edebilme becerisi
10
Yenilikçilik, girişimcilik konusunda bilgiye sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile gelişmeleri izleyebilme
11
Kalite, standardizasyon, toplam kalite yönetimi, yalın üretim, üretken bakım, kalite maliyetleri, proje yönetimi konularında bilgi ve beceri sahibi olma becerisi
12
Geleneksel ve modern üretim yöntem ve araçları, üretim planlama, fizibilite ve fabrika düzenleme konularında bilgi sahibi olma becerisi
13
İhtiyaç duyduğu ölçme ve kontrol aletlerini kullanabilme, cihazların kalibrasyonları yapabilme becerisi.
14
İş sağlığı ve güvenliği, risk analizi, iş hukuku bilgisine sahip; etik ilke ve yaklaşımları kavramış, sosyal sorumluluk ve çevre bilincini kazanmış olma
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Parçaların kesit görünüşlerini çizebilir
-
-
-
-
2
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Bir cisme ait teknik resmi teknik resim kurallarına göre CAD ortamında çizer
-
-
-
-
2
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Teknik bir parçanın resmini üç boyutlu katı model olarak çizebilir
-
-
-
-
2
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Verilen bir teknik resmi okur ve anlamını kavrar
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Çizdiği yapım resimlerinİ ölçülendirebilir
-
-
-
-
2
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
1,6
-
-
5
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/324332