PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Genel İşletme
İŞL109
1
3 + 1
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilere işletme bilimi ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları, işletmenin amaçları ve çeşitlerini, işletmenin etkilediği ve etkilendiği iç-dış çevreyi, işletmenin kuruluş ve büyüme sürecini, işletmenin fonksiyonlarını öğreterek; bu konular üzerine rahatlıkla düşünebilecek, analiz yapabilecek bir bakış açısı kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Dersin içeriğini işletme ve ilgili temel kavramlar, işletme ve çevresi, işletmelerin kuruluş ve büyüme süreçleri, işletmenin fonksiyonları; yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim ve üretim yönetimi, muhasebe ve finansman, insan kaynakları yönetimi olarak sıralanabilir.
Ders Veren
Rahmi AKBAŞ
Hafta
Konu
1
İşletme ve işletmecilik kavramları
2
İşletmelerin sınıflandırılması
3
İşletmenin çevresi
4
İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri
5
İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları
6
Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite
7
İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim
8
Ara sınav
9
Üretim Yönetimi
10
Pazarlama Yönetimi
11
Finansman Yönetimi
12
İnsan Kaynakları Yönetimi
13
Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik
14
Tedarik ve Halkla İlişkiler
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
4
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Ara Sınav 1
6
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
128
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,02
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili temel düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir.
2
Büro yönetimi teknikleri, işletme yönetimi, hukuk, ön muhasebe ve ekonomi alanlarında yeterli alt yapıya sahiptir.
3
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
5
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirebilme becerisine sahiptir.
6
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
7
İnsanlarla ilişki kurabilme ve sürdürebilme becerisine sahiptir.
8
Etkili iletişim kurabilecek ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Bağımsız karar alma ve uygulama becerisine sahiptir.
10
Mesleki plan ve proje, rapor ve iş yazışmalarını gerçekleştirebilme ve bunları sözlü, yazılı ve elektronik olarak sunabilme becerisine sahiptir.
11
Kamusal ve sosyal alanda ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde protokol bilgisine sahiptir.
12
Bilim ve teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
13
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
14
Toplumsal değerlere saygılı, sosyal sorumluluk sahibi, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahiptir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak
-
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak.
-
-
-
-
1
-
-
-
-
-
-
2
-
-
-
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak
-
-
-
-
-
-
2
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
0,2
-
-
0,2
-
0,4
-
-
-
-
0,4
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/325673