PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2021 - 2022)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ergonomi
İMZ116
2
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
()
Amaç
Öğrencinin insan ve çevre ilişkileri çerçevesinde mekan ve tefriş elemanların dizaynlamada boyutlandırma konusunda ergonomiden yararlanma için gerekli ve bilgi ve bilince sahip olması.
Ders İçeriği
İnsan ve çevre ilişkilerine ait gerekli bilgileri, ergonominin İnsana ait çeşitli insani eylemlerde kullanılacak mekan ve tefriş elemanları boyutlandırmadaki rolü.
Ders Veren
Gizem Büke ÖZTÜRK
Hafta
Konu
1
Konuya giriş, kavramsal boyut
2
Ergonominin doğuşu, bileşenleri, tanımlar ve terimler, günümüzdeki boyutu.
3
Antropometri kavramı ve temel antropometrik ölçüler
4
Antropometri kavramı ve temel antropometrik ölçüler
5
Dinamik antropometrik ölçüler ve eylem-çevre ilişkileri.
6
Konutta yaşam alanları: Mutfak ve banyo ergonomisi.
7
Konutta yaşam alanları: Salon ve yeme-içme alanları ergonomisi.
8
Ara Sınav
9
Mekanda detaylar, koridor, merdiven, basamak
10
Konut dışı ergonomi örnek ve ilkeleri: Çalışma ofisi, restoran gibi.
11
Herkes için tasarım: Evrensel tasarım ve ilkeleri.
12
Herkes için tasarım: Evrensel tasarım ve ilkeleri.
13
Bilişsel ergonomi: Duyular ve algılama.
14
Bilişsel ergonomi: Duyular ve algılama.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
4
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
14
Ara Sınav 1
2
1
Kısa Sınav 1
6
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
128
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,02
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Ev, iş yeri, fabrika, kamu alanları vb. tüm mekânlardaki ergonomik tasarım kriterlerini analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsanın kapasite ve yeterlilikleri hakkında tartışmalar yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ergonomik çözüm gerektiren ve sağlık sorunlarına yol açan ve verimliliğe etki eden mekan tasarımları üzerinden uygulamalar yapar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsanın anatomik ve antropometrik özelliklerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ergonomi kavramı ve ergonominin temellerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/325905