PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocukluk Dönemi Gelişim Teorileri
CGB404
8
2 + 0
7,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin erken çocukluk dönemine ilişkin temel gelişim teorilerini tanımalarını, kuramcıların görüşlerini karşılaştırarak analiz etmelerini ve bu kuramları çocuk gelişimi uygulamaları ile ilişkilendirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, gelişim sürecini açıklayan farklı kuramsal yaklaşımları öğrenerek erken çocukluk dönemindeki bilişsel, duygusal, sosyal ve dil gelişimini çok yönlü değerlendirebilecek bilgi ve beceriler kazanır.
Ders İçeriği
Gelişim kuramlarının işlevleri, Davranışçı kuramlar, Davranışçı kuramların eğitim uygulamalarına yansımaları, Kişilik kuramları, Kişilik kuramlarının erken çocukluk dönemine etkileri, Sosyal öğrenme kuramı, Sosyal öğrenme kuramının eğitim ortamına katkıları, Bilişsel gelişim kuramları, Bilişsel gelişim kuramlarının uygulamalara yansımaları, Ahlaki gelişim kuramları, Ahlaki gelişim kuramlarının erken çocukluk eğitimindeki önemi, Diğer yaklaşımlar, Kuramların karşılaştırılması ve bütüncül değerlendirme
Hafta
Konu
1
Gelişim kuramlarının işlevleri ve çocuk gelişimi alanındaki önemi
2
Davranışçı kuramlar
3
Davranışçı kuramlar
4
Davranışçı kuramlar
5
Kişilik kuramları
6
Kişilik kuramları
7
Kişilik kuramları
8
Sosyal öğrenme kuramı
9
Sosyal öğrenme kuramı
10
Bilişsel gelişim kuramları
11
Bilişsel gelişim kuramları
12
Ahlaki gelişim kuramları
13
Diğer yaklaşımlar
14
Gelişim kuramlarının bütüncül değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Erken çocukluk dönemine ilişkin temel gelişim kuramlarını tanımlar ve kuramcıların görüşlerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gelişim kuramlarını kuramların temelleri ve tarihsel süreçleri açısından karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kuramlarını erken çocukluk eğitim uygulamalarıyla ilişkilendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı gelişim kuramlarının güçlü ve sınırlı yönlerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Erken çocukluk eğitimi programlarında kuramların yansımalarını analiz eder ve uygulamaya dönük öneriler geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333544