PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocukları Eğitsel Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri
CGB410
8
2 + 0
7,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek olay inceleme)
Amaç
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme konularına yer verilmiştir.
Hafta
Konu
1
Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi
2
Tanı ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken ilkeler
3
Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler
4
Gözlem, gelişimsel değerlendirme testleri
5
Bireysel ve grup zeka testleri
6
Kişilik testleri
7
Ara sınav
8
Yetenek ve beceri testleri
9
Başarı testleri
10
Tutum ve değerlerin ölçülmesi
11
Dünyada veTürkiye’de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma
12
Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapabilme
13
Tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim düzeyine uygun tekniği seçerek çocuğu değerlendirme
14
Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun gelişim raporu hazırlama
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333545