PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Aile Danışmanlığı
CGB416
8
2 + 0
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Aile sistemini ve yapısını analiz edebilen, aile danışmanlığı alanında güncel bilgi ve becerilere sahip, aile danışmanlığında önem taşıyan temel ilkeleri doğrultusunda aile ile etkili iletişim kurabilen öğrenci yetiştirmek bu dersin amacıdır.
Ders İçeriği
Bu ders; aile ve aile danışmanlığı kavramı, aile danışmanının özellikleri ve temel becerileri, aile danışmanlığı süreci ve ilkeleri, aile danışmanlığı kuramları ve aile danışmanlığı kuramlarının uygulaması konusunda bilgiler içermektedir.
Hafta
Konu
1
Aile Danışmanlığına Giriş Ve Temel Konular
2
Aile Danışmanlığı İçin Temel Psikoloji
3
Aile Danışmanlığı Kuramlar
4
Temel Danışmanlık Becerileri Ve Aile Danışmanlığı
5
Temel Danışmanlık Becerileri Ve Aile Danışmanlığı
6
Aile Ve Evlilik Süreçleri
7
Aile Ve Evlilik Süreçleri
8
Ailede Eğitim Süreci
9
Aile Ve Ruh Sağlığı
10
Aile Danışmanlığında Temel Uygulama Ve Değerlendirme Süreçler
11
Aile Danışmanlığında Temel Uygulama Ve Değerlendirme Süreçler
12
Aile Danışmanlığında Temel Uygulama
13
Aile Danışmanlığında Temel Uygulama
14
Aile Danışmanlığında Temel Uygulama
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Aile sistemini ve yapısını analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aile danışmanlığı alanında güncel bilgileri ve becerileri bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aile danışmanlığında önem taşıyan temel ilkeleri esas alarak aile ile etkili iletişim kurabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333546