PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İletişim
CGB421
7
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrenciye insanı ve insan davranışlarını, hemşireliğin ilişki ve iletişimdeki işlevini, iletişim sürecinin temel kavram ve ilkelerini incelemeyi ve bu bilgilerin mesleki ve sosyal yaşamda kullanılması konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırmak.
Ders İçeriği
Temel iletişim beceriler, iletişimde dinleme, empati, kendini açma, çatılma çözümü, temel psikolojik danışma becerileri
Hafta
Konu
1
İletişim tanımı
2
İletişim tanımı
3
Sözsüz iletişim teknikleri
4
Sözlü iletişim teknikleri
5
Empati
6
Dinleme
7
Öfkeli birey ile iletişim
8
Kaygılı birey ile iletişim
9
Kriz ve Yönetimi
9
Problem tanımı ve problem çözme
10
Problem tanımı ve problem çözme
11
Çatışma kavramı ve çatışma çözümü
12
Çatışma kavramı ve çatışma çözümü
13
Yardım edici iletişim teknikleri
14
Yardım edici iletişim teknikleri
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişimin insan ilişkilerindeki önemini ve iletişimi etkileyen faktörleri bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Duygusal ve davranışsal tepkilerin oluşmasını etkileyen etmenleri ayırt eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kişiler arası ilişkilerde etkili dinleme davranışını bilir ve kullanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çatışma çözümünü etkileyen faktörleri tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333588