PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları
TOS230
7
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu ders, öğrencilere toplumsal cinsiyet çalışmaları konusundaki anahtar teorileri ve araştırma geleneklerini tanıtmayı hedeflemektedir.
Ders İçeriği
Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramlar, kadınlık, erkeklik konularını içerir.
Hafta
Konu
1
Toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihçesi
2
Toplumsal cinsiyete dair temel kavramlar I
3
Toplumsal cinsiyete dair temel kavramlar II
4
Tarihsel süreçte kadınlık ve erkeklik
5
Göç, kentleşme ve toplumsal cinsiyet
6
Kadın hareketleri
7
Feminist kuramlar
8
Türkiye'de kadının durumu
9
Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık Üzerine Etkileri
10
Erkeklik çalışmaları
12
Kadına yönelik şiddet
13
Toplumsal cinsiyet ve beden
14
Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarının içeriğini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333590