PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ebeveynliğe Hazırlık
SAS133
7
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
( Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma)
Amaç
Gebelik, yeni doğan bebeğin bakımı, çocuk bakımı ve yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların yönetimi ile ilgili öğrencileri bilgilendirmektir.
Ders İçeriği
Dersin İçeriği Bu ders aileyi ve anne-çocuk sağlığını ilgilendiren konularda öğrencilerin farkındalık kazanmasını sağlar.
Hafta
Konu
1
Derse giriş
2
Ebeveyn kimdir? Ebeveynliğe hazırlık süreci ve önemi
3
Annelik rolü
4
Babalık rolü
5
Ebeveynliğe hazırlık; fiziksel hazırlık
6
Ebeveynliğe hazırlık; psiko-sosyal ve ekonomik hazırlık
7
Ebeveynliğe hazırlık; psiko-sosyal ve ekonomik hazırlık
8
Kanguru bakımı
9
Emzirme süreci, ebeveynler ve yaklaşım
10
Tuvalet eğitiminde çocuk, ebeveynler ve yaklaşım
11
Kardeş kıskançlığı, ebeveynler ve yaklaşım
12
Yemek yemeyen çocuk, ebeveynler ve yaklaşım
13
Adölesan dönemde bağımlılık, ebeveynler ve yaklaşım
14
Dersin değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Gebelikte ve çocukluk dönemlerinde beslenme hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocukluk çağında görülen kazalar ve korunma yollarını tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocuk ve ailesi ile iletişim kurmayı açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333592