PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mesleki Yeterlilik Uygulamaları II
SCT402
8
2 + 3
8,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüz yüze, Örgün)
Amaç
Seramik malzeme ile farklı malzemeleri birleştirerek, yeni teknikler üzerinde araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Öğrencinin önerdiği üç konudan birinin seçilip, uygulanması.Öğrencinin, jürinin kabul ettiği öneri doğrultusunda özgün çalışabilmesi sağlanır.Öğrenciler yarıyıl başında belirlenen ön jüri tarihinde jüriye konu tekliflerini sunarlar. Sömestrde ara değerlendirme yapılır.Yarıyıl sonu değerlendirme: Diploma Proje çalışması jüri tarafından değerlendirilir.
Hafta
Konu
1
Bitirme projesi konuları açıklanır.Öğrencilerden,önceki yıllarda yapmış oldukları uygulamalar konusunda bilgi alınır.Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir.
2
Öğrencilerin yapmış oldukları eskizler üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Konu seçiminde karşılaşacakları teknik zorluklar irdelenir. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında bilgilendirilirler.
3
Yapılan eskizler ve kroki çizimleri üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Eskiz ve kroki çizimlerinde ölçülendirme teknikleri gösterilir.Seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırma yöntemleri irdelenir.
4
Yapılan teknik çizimler üzerinde, projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesi yapılır. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek isimlendirme konusu işlenir.
5
Öğrenciler bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarını , teknik çizimlerini , tasarımlarının temasını açıklayan teorik sunumu ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunarlar.
6
Maket çalışmalarına devam edilir. Maket çalışmalarının teknik çizimlerle paralel gidip gitmediği kontrol edilir.Gerektiğinde teknik çizimler maketlere göre düzenlenir.
7
Arasınav. Öğrencilerin dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tartışılır. ( Birinci ara değerlendirme quiz). Bu sonuçlara göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebilecekleri anlatılır.
8
Maket çalışmaları üzerinde ana tasarımda karşılaşılacak teknik problemler irdelenir. Proje tasarımının enstelasyon çizimleri yapılır.
9
Öğrenciler bu hafta içinde, projelerinde kullanacakları iki, üç yada dört maket tasarımının teknik çalışmasını bitirmek zorundadırlar.Çalışmalar kurutma evresine bırakılır.Kullanılan malzemeye göre kurutma aşamaları ve yöntemleri açıklanır.
10
Bu hafta maketler ve dosya çalışmalarından vize değerlendirmesi yapılır.(Vize değerlendirmesi ).
11
Yapılan tasarımlara göre sırlama ,oksitleme yada dekorlama teknikleri gibi yüzey çalışmaları yapılır. Kullanılan malzemeye uygun olarak, hazırlanan deneme plakaları üzerinde orjinal sır araştırmaları ve teknikleri denenir.
12
Yapılan sır, oksit denemeleri fırınlanır. Bu güne kadar yapılan tüm maket çalışmaları ve sır, oksit ve reklendirme yöntemleri çalışmaları fotoğraflanır. Diploma Projesi Raporu dosyasına eklenir.
13
Maket çalışmalarının fırınlama işlemleri bitirilir.Çalışmalar teknik ve estetik açıdan, yapılan çalışmalara göre değişik kriterlerde değerlendirilir.
14
Proje dosyaları toplanarak ödev notu değerlendirilmesi yapılır
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Mesleki yeteneklerini geliştirmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333787