PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Cam Tasarımı ve Uygulaması I
SCT427
7
5 + 5
14,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencinin mesleki erkini eline aldığını ispatlayacağı diploma projesi öncesi araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje uygulamaları gerçekleştirmeleri amaçlanır.
Ders İçeriği
Belirlenen konu çerçevesinde cam malzeme kullanımına uygun tasarımların geliştirilmesi, uygulamaya yönelik teknik problemlerin öngörülmesi ve çözümlenmesi, tasarımdan sergilemeye kadar olan çalışma sürecinin planlanması ve tasarımların uygulamaya dönüştüğü noktada kullanılacak tekniklerin belirlenmesi, uygulanması ve sergilenmesini kapsar.
Hafta
Konu
1
Bitirme projesi konularının belirlenmesi. Öğrencinin önceki yıllarda yapmış olduğu uygulamaları konusunda bir sunum gerçekleştirmesi ve bitirme projesi konusu kapsamında en az üç teklif sunması.ve bu tekliflerin değerlendirilmesi
2
Öğrencilerin yapmış oldukları eskizler üzerinde ortak eleştiriler yapılması. Konu seçiminde karşılaşacakları teknik zorlukların irdelenmesi. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında bilgilendirilmeleri
3
Yapılan eskizler ve kroki çizimleri üzerinde ortak eleştirilerin yapılması. Eskiz ve kroki çizimlerinde ölçülendirme tekniklerinin gösterilmesi. Öğrencilerin seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırmalar yapmasına yönlendirilmesi.
4
Yapılan çizim ve tasarımlar üzerinde son olarak, projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesinin yapılması. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek “isimlendirme ” konusunun işlenmesi.
5
Öğrencilerin bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarının , teknik çizimlerinin , tasarımlarının temasını açıklayan teorik sunumu ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunmaları. Denemelerin yapılması.
6
Denemelerin sonuçlarına göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebileceklerinin anlatılması.
7
Uygulama
8
Uygulama
9
Uygulama
10
Uygulama
11
Uygulama
12
Uygulamalar ve sergi düzenlemesinin kurgulanması
13
Uygulamalar ve sergi düzenlemesinin kurgulanması
14
Dosya sunumu, sergi ve değerlendirme
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenir, öğrenci kendi tasarım ve üretim sürecini yönetebilir hale gelir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Belirlenen konuyla ilgili araştırma yapar ve problematikleri öngörebilir ve çözüm yöntemleri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci kendi belirlediği tema çerçevesinde terminolojiyi doğru kullanır ve uygulamaları ile birlikte mesleki ustalığını ortaya koyar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci özgün projesini sergiler, sunar ve savunur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333835