PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sanatsal Seramik Tasarım ve Uygulama II
SCT426
8
5 + 5
14,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrenciyle, seramik malzemenin ifade olanaklarının sorgulandığı, çağın diline uygun yeni teknikler ve düşünme biçimleri üzerinde seramik malzemeyle araştırma yapma olanağı verilen bu derste sanatsal ifadesi ve teknik yeterliliği olgunlaşmış özgün uygulamaların yapılması amaçlanır.
Ders İçeriği
1. İç ve dış mekana uygun projeler tasarlanır. 2. Tasarımlar seramik tekniklerinden yararlanılarak gerçekleştirilir. 3. Konu ile ilgili malzeme-mekan problemleri saptanır. 4. Problemlerin çözümüne yönelik ölçeklendirme ve uygulamalar yapılır.
Hafta
Konu
1
Öğrencilerin belirledikleri konu ve kavramlarla ilgili yaptıkları araştırmalar değerlendirilir. Kavramın ifadesinde yapmakla yükümlü oldukları 5 formun biçimlendirilmesine devam edilir.
2
5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
3
5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
4
5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
5
5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
6
Belirlenen kavramın ifadesinde 3 farklı boyda tabak formu hazırlanır.
7
Biçimlendirmesi tamamlanan formlar üzerinden değerlendirme yapılır.
8
3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir.
9
3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir.
10
Belirlenen kavrama bağlı olacak 1 adet 15x15 cm ebatında karo tasarımı yapılır ve uygulanır.
11
Final
12
Final
13
Final
14
Final
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özgün sanatsal formlar tasarlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sanatsal birikiminin farkına varır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/333838