PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
AŞÇILIK
(2022 - 2023)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizm Etiği
AŞÇ213
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Aşçılık -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, iş etiği kavramını tanıtmak, iş etiği ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramları hakkında bilgi vermektir.
Ders İçeriği
Etik kavramı, yönetsel açıdan etik, iş etiğinin kurumsallaşması.
Hafta
Konu
1
Klasik ahlak felsefesi
2
Ortaçağ'ın din temelli ahlak felsefesi
3
Modern laik ahlak felsefesi
4
Turizm ve Etik
5
Etik Kavramı
6
Ahlak Kavramı
7
Türklerde iş ahlaki ve ahilik
8
Temel Etik İlkeleri
9
Etik Türleri
10
Etik faktörleri
11
Etik kaynakları
12
Etik standartları
13
İşletmede yaşanan etik sorunlar
14
Etik ve müşteri şikayetleri
Program Çıktıları
1
Aşçılık alanındaki teorik alandaki güncel uygulamalarda kullanabilir.
2
Aşçılık alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahip olur.
3
Başka alanlarla birlikte takım olarak çalışabilme becerisi kazanır.
4
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
5
Alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirebilme becerisini elde eder.
6
Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
7
Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular.
8
Turizm ve gastronomi alanlarındaki mevcut durumları ve gelişmeleri takip edebilme ve bunlar hakkında yorum yapabilme gücüne sahip olur.
9
Mutfaklar, kültürler ve yaratıcı düşünmeye sevk edecek sanat ve yemek sanatı ile ilgili bilgi donanımına sahip olur.
10
Profesyonel mutfaklarda çalışabilecek iş tutumu geliştirir.
11
Klasik ve modern pişirme teknikleri ve süreçlerine hâkim olur ve ayrıca bu alanda sentez gücüne ve yeterliliğe sahip olur.
12
Türk mutfağının inceliklerine hâkim olur ve Türk yemeklerini kolayca pişirebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
İş etiği ve kurumsal sosyal sorumluluk ilişkisinin kavranılması.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş etiği kurumsallaşmasının öğrenilmesi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik kavramı öğrenilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizmde etik kavramı öğrenilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri hakları ve şikayetleri hakkında bilgi edinilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/336901