PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hitâbet ve Mesleki Uygulama
İİF406
8
2 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Anlatma, soru-cevap, problem çözme, tatbikat/uygulama.)
Amaç
Öğrencilerin mesleki açıdan gelişimine yönelik yaygın din eğitimi kavramları, alanları ve başta dini hitabet olmak üzere uygulamalar konusunda genel bilgi kazandırmak ve uygulama yapılmasının sağlanması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Yaygın eğitim ve din eğitimi, Türkiye'de yaygın din eğitimi alanları, yaygın din eğitimi verecek personelin eğitimi ve nitelikleri, dini hitabet çeşitleri, Kur'an kursları programları ve özel öğretim yöntemleri, cami ve Kur'an kurslarında meslek bilgisi uygulamaları.
Hafta
Konu
1
Hutbe, Hutbe Duaları
2
Hz. Peygamber'in Hutbeleri
3
Dört Halifenin Hutbeleri
4
Örnek Güncel Hutbeler
5
Vaaz, Vaaz Duası
6
Ezan, Müezzinlik, Mihrabiye, Sala, Tekbir
7
Yemek Duası, İftar Duası, Hatim Duası, Tevbe İstiğfar Duası, Nikâh Duası, Cenaze Namazı Duaları
8
Ara sınav
9
İhtida Merasimi, Hafızlık Merasimi, Şehitleri Anma Merasimi
10
Yeni Doğan Çocuğa İsim Verme Merasimi, Sünnet Merasimi
11
Söz, Nişan, Nikah ve Düğün Merasimi, Hacı Uğurlama Merasimi, Asker Uğurlama Merasimi
12
Cami Açılışı Merasimi, Ders Yılı Açılışı Merasimi
13
İşyeri Açılışı Merasimi, Mezuniyet Töreni
14
Dini ziyaretler
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Dini hitabet özelliklerini tanır.
5
4
4
5
5
5
5
5
5
5
Hutbe ve vaaz edebilme yeterliliği kazanır.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Cami musikisi örneklerini tanımlar
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Önemli gün ve gecelerdeki dini hitabet uygulamalarını yapabilme kabiliyeti kazanır.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
4,75
4,75
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340123