PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
İİF413
7
3 + 0
6,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüzyüze )
Amaç
Bu dersin amacı, daha önce alınan formasyon derslerinde edinilen bilgilere uygun olarak öğrenciye ders anlatma deneyimi yaşatmaktır.
Ders İçeriği
Bu dersin içeriği öğrenci etkinliklerinden oluşmaktadır. Dönem boyunca her bir öğrenci MEB'e bağlı okullarda okutulan din derslerinden herhangi bir konuyu seçerek öğretim ilke ve yöntemlerinin belirlemiş olduğu esaslara göre ders işleme deneyimini yaşar.
Ders Veren
Nurullah AYDENİZ
Hafta
Konu
1
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
2
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
3
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
4
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
5
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
6
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
7
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
8
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
9
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
10
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
11
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
12
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
13
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
14
MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersin ders öncesi hazırlığını yapmayı deneyimler
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi giriş, gelişme ve sonuç şeklinde planlayarak tasarlar
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi daha önceden planladığı şekliyle sınıf ortamında sunar
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi, konuya en uygun ilke, yöntem ve teknikleri kullanarak takdim eder
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işlediği dersi hocası ve arkadaşlarıyla birlikte kritik ederek eksiklerini görmeye çalışır
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340182