PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tarih Felsefesi Problemleri
İİF451
7
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Tarihin bir Felsefe problemi olarak incelenmesi
Ders İçeriği
Tarihin Tanımı, Tarih Felsefesinin Tanımı, Doğu Kültüründe Tarih Felsefesinin Kaynakları , Tarihin Unsurları, Zaman, mekan ve insan ilişkisi, Tarihin Genel Kanunları, Toplumsal müşterekler ve gelecekle ilgili teklifler.
Hafta
Konu
1
Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi
2
Tarih felsefenin ortaya çıkışı
3
Tarih felsefesinin koşulları
4
Tarihsel olayların doğası
5
Tarih felsefesinde süreksizlik
6
Tarih felsefesinde süreklilik tezlerinin tartışılması
7
Tarih felsefesinde indirgemecilik
8
Tarih felsefesinde diyalektiğin açıklama gücü
9
Tarih felsefesinde konstrüksiyonun değeri
10
Tarihte yasa var mıdır?
11
Tarih felsefesinde nedenselliğin yeri
12
Tarihselciliğin tarih felsefesi açısından anlamı
13
Tarih felsefesinde erekselci açıklamaların gücü
14
Tarihin sonu var mıdır?
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Tarihsel olguların rasyonel bir açıklamasını yapmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarihte tümelliğin kavranmasını sağlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarihin insan için anlamını belirlemek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340200