PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İslam Kültüründe Hadis
İİF420
8
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Müslümanların kültür yapısı üzerinde sünnetin ve hadisin tesiri hakkında bilgilendirmek
Ders İçeriği
Bu derste aslı bir hadis veya sünnette bulunup kültürümüzde yer alan bazı uygulamaların örnekleri verilecek ve bunların açıklamaları yapılıp hadis kaynaklarındaki yerlerine işaret edilecektir. Misafiri dış kapıya kadar uğurlamak, yeni elbise giyene söylenen sözler, ölünün arkasından kötü konuşmamak, ekmeğe hürmet göstermek misal olarak verilebilir.
Hafta
Konu
1
Giriş: Hadis ve Sünnet
2
Toplum ve Din
3
Kültür, Medeniyet ve Kültür Değişmeleri
4
Müslüman Bir Toplumun Kültüründe Sünnet
5
Sünnet ve Kur´an, Kur´an´ın Açıklayıcısı Olarak Sünnet
6
Sünnetin Ferdi Şekillendirmesi I
7
Sünnetin Ferdi Şekillendirmesi II
8
Sünnetin Toplumu Şekillendirmesi I
9
Sünnetin Toplumu Şekillendirmesi II
10
Hadislerde Türkler
11
Hadislerin Türk Atasözlerine Etkisi
12
Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler I
13
Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler II
14
Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler III
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Kur´an-Sünnet birlikteliğini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kültür ve medeniyetin şekillenmesinde hadislerin rolünü tespit eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sünnetin bireysel ve toplumsal fonksiyonunu değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hadislerin kültür haline gelişini analiz eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Atasözü ve deyimlerimizdeki hadis etkisini çözümler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/340209