PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye - Avrupa Birliği Entegrasyon Süreci
SBK481
8
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Yönetim Bilişim Sistemleri -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, Avrupa Birliği’nin tarihsel gelişimini, değişen antlaşma yapısını, siyasi kurumlarını, karar alma süreçlerini ve temel politika alanlarını kapsamlı bir biçimde incelemektir. Ders, kurumsal tasarım tercihlerinden genişleme politikalarına, üye devletlerin öncelik ve beklentileri ile Birlik kurumlarının rolüne kadar uzanan bütünleşme dinamiklerini ele alır. Türkiye–AB ilişkileri ise hem tarihsel hem de güncel siyasal bağlamda değerlendirilerek, değişen uluslararası koşullar ışığında Türkiye’nin üyelik sürecini şekillendiren temel faktörler analiz edilir.
Ders İçeriği
Avrupa Birliği’nin tarihsel gelişimi; bütünleşme kuramları; AB’nin kurumsal yapısı; karar alma süreçleri; temel politika alanları; AB’nin genişleme stratejileri; üye devletlerin tercih ve öncelikleri; değişen uluslararası ortamda Birliğin dönüşümü; Türkiye–AB ilişkilerinin tarihsel evrimi, üyelik süreci, müzakere başlıkları, güncel siyasi tartışmalar ve geleceğe yönelik senaryolar.
Hafta
Konu
1
Ders tanıtımı, Avrupa bütünleşmesine giriş.
2
Federalizm, işlevselcilik ve neo-işlevselcilik kuramları.
3
Hükümetlerarasıcılık ve liberal hükümetlerarasıcılık.
4
AB kurumlarının yapısı.
5
Karar alma süreçleri ve müzakere mantığı.
6
Temel politika alanları (Ortak Pazar, Gümrük Birliği vb.).
7
AB genişleme politikası.
8
Türkiye–AB ilişkilerinin tarihsel başlangıcı.
9
1999 Helsinki zirvesi ve adaylık süreci.
10
Müzakere başlıkları, siyasi blokajlar.
11
Gümrük Birliği’nin güncellenmesi.
12
Göç, vize serbestisi ve güvenlik işbirliği.
13
Güncel gelişmeler ve jeopolitik dönüşüm.
14
Genel değerlendirme ve Türkiye–AB ilişkilerinin geleceği.
Program Çıktıları
1
Bilişim sistemleri ile ilgili temel kavramlara hakim olarak işletmenin yönetim,üretim,pazarlama, insan kaynakları, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans gibi temel fonksiyonlarını bilişim sistemleri çerçevesinde içselleştirebilir.
2
İşletmecilik ve bilişim ile ilgili mesleki ve etik kurallara uyabilir, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir.
3
Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir, analitik düşünebilme yoluyla sorunları neden ve sonuçları ile kavrayabilir.
4
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
5
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilir ve uygulayabilir.
6
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilir ve yönetebilir, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir.
7
Bilginin elde edilmesi, saklanması, yeniden elde edilmesi ve güvenliği konusunda gerekli veri tabanı sistemleri ve web ortamları geliştirebilir ve yönebilirler.
8
Bir yabancı dili yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme.
9
Ofis yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir ve İşletme alanındaki teknolojilerin yaygınlaştırabilir ve alanındaki konularda liderlik edebilir.
10
Bir bilgisayar ağ sistemini yapılandırabilme, bilgisayar ağlarına ve donanıma ilişkin karşılaşılan sorunları çözebilme
11
Konu alanındaki bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecinin aşamalarına uygun olarak gerçekleştirebilir.
12
Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretebilir, mesleğiyle ilgili konularda toplumla ve meslektaşlarıyla bilgi paylaşabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Avrupa Birliği’nin tarihsel gelişimini, kurumsal yapısını ve karar alma süreçlerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Avrupa bütünleşmesi kuramlarını karşılaştırarak AB’nin siyasal ve yönetsel dinamiklerini analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye–AB ilişkilerinin tarihsel evrimini değerlendirir ve üyelik sürecinin temel aşamalarını açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye’nin AB üyelik sürecini etkileyen ekonomik, siyasal ve uluslararası faktörleri bütüncül biçimde analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/345197