PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MALİYE
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tüketici Hakları
İŞL471
7
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Maliye -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Öğrenci, işyerinde müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için Tüketicinin haklarına saygı gösterilmesine ait temel tüketici hakları mevzuatını uygulayabilecektir.
Ders İçeriği
Bu ders; 1. Tüketici davranışları 2. Tüketicinin korunması kanunu (4077) 3. Etiket 4. Fiyat 5. Satış sonrası hizmet 6. Garanti belgesi 7. Rekabetin korunması kanunu (4054) konularını içermektedir.
Hafta
Konu
1
Tüketici ile ilgili tanımlar
2
Tüketici harcamaları ile demografik değişkenler arasındaki ilişkiler.
3
Tüketici-alıcı davranışını etkileyen faktörler
4
1.kültürel faktörler, sosyal faktörler ,kişisel faktörler ,psikolojik faktörler
5
Satın almayı etkileyen faktörler.
6
Satın almayı etkileyen faktörler.
7
Ara sınav
8
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
9
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
10
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
11
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
12
Etiket
13
Fiyat ve Satış sonrası hizmet
14
Cayma Hakkı
Program Çıktıları
1
Maliye alanında güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olmak
2
Kamu ve özel sektörde görev alacak / alan elemanlarda aranan düzeyde hukuk, muhasebe, işletme alanlarıyla ilgili bilgilere sahip olmak
3
Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak
4
Ekip çalışmasına yatkın olma, sorumluluk alabilme, liderlik edebilmek, kurum ve çalışma arkadaşlarını yenilikçi fikirlere yönlendirebilme.
5
Maliye alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirmek ve alanında yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
6
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olmak ve alanla ilgili kurumlara faydalı hedefler belirlemek, bu bilgileri kullanabilmek.
7
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme yeteneğine sahip olmak
8
Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme kabiliyetine sahip olmak.
9
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
10
Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olmak.
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak.
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
13
Bir yabancı dili maliye alanında bilgi sahibi olacak şekilde anlayabilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Tüketici hakları mevzuatını araştırmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel tüketici haklarını öğrenmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici şikayet mekanizmalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik tüketim, sürdürülebilirlik ve bilinçli satın alma alışkanlıkları hakkında bilgi edinme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/346967