PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MALİYE
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilgi Toplumu ve Ekonomik Kalkınma
IKT476
7
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Maliye -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
BİT’de yaşanan gelişmeler toplumların sosyo-ekonomik yapılarını da hızla değiştirmektedir. Toplumların küreselleşen dünyada kalkınmalarını sürdürebilmeleri bu değişimlere ayak uydurmalarıyla paralellik taşımaktadır. Bu amaçla dünyada yaşanan gelişmelerin tanımlanması ve uyum sağlama konusundaki stratejilerin tartışılması dersin amacını oluşturmaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders ekonomik gelişme süreci üzerine geliştirilen güncel karşılaştırmalı ve kuramsal bir çerçeve sunar.
Hafta
Konu
1
Bilgi toplumu ve özellikleri: Bilgi toplumuna giden düşünsel ve teknolojik süreç
2
Bilgi toplumu ve özellikleri: Bilgi ve bilgi toplumunun tanımı
3
Bilgi ekonomisinin tanımı ve özellikleri: Temel üretim faktörü olarak bilgi
4
Bilgi ekonomisinin tanımı ve özellikleri: Bilgi üretimi ve bilgi üretim stratejileri
5
Bilgi ekonomisinin ölçülmesi: Bilgi üretimi ve ulusal gelir
6
Bilgi ekonomisinin iktisadi etkileri: Mikro ve makroekonomik etkileri
7
Bilgi ekonomisinde rekabet
8
Bilgi ekonomisinde piyasa ve AR-GE
9
Ekonomik kalkınma ve Nüfus: Nüfus Tuzağı Yaklaşımları
10
Eğitim-işgücü piyasası ilişkileri ve eğitimin ekonomik kalkınmaya etkileri
11
İnsan sermayesi ve ekonomik kalkınma
12
Yeni kalkınma yaklaşımları, küreselleşme olgusunun gelişmekte olan ekonomiler üzerindeki etkileri
13
Bilgi ekonomisi ve Türkiye
14
Dış ticaret ve kalkınma
Program Çıktıları
1
Maliye alanında güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olmak
2
Kamu ve özel sektörde görev alacak / alan elemanlarda aranan düzeyde hukuk, muhasebe, işletme alanlarıyla ilgili bilgilere sahip olmak
3
Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak
4
Ekip çalışmasına yatkın olma, sorumluluk alabilme, liderlik edebilmek, kurum ve çalışma arkadaşlarını yenilikçi fikirlere yönlendirebilme.
5
Maliye alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirmek ve alanında yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
6
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olmak ve alanla ilgili kurumlara faydalı hedefler belirlemek, bu bilgileri kullanabilmek.
7
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme yeteneğine sahip olmak
8
Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme kabiliyetine sahip olmak.
9
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
10
Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olmak.
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak.
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
13
Bir yabancı dili maliye alanında bilgi sahibi olacak şekilde anlayabilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Bilgi toplumu ve özelliklerini tanımlayabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi ekonomisinin nasıl ölçüldüğünü analiz edebilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Az gelişmişlik olgusu ve az gelişmiş ülkelerin neden geri kaldığı konusunu açıklayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Değişen kalkınma anlayışını tartışabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/346988