PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MALİYE
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hayat Boyu Öğrenme
İBF473
8
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Maliye -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Hayat Boyu Öğrenme'nin felsefesini, ortaya çıkış amacını öğrencilere benimsetmek. Öğrenmenin kişilerin hayatlarını nasıl etkilediğini ve yönlendirdiğini tartışarak bireysel ve toplumsal hayatta başarıyı yakalamak.
Ders İçeriği
Hayat boyu öğrenme kavramı, yolları, deneyimleri, bologna deklerasyonu, uluslararası çalışmalar, öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri, teknolojinin hayatımızdaki yeri, öğrenen birey olmanın başarıyı getirecek bir araç olarak kullanılması.
Hafta
Konu
1
Hayat Boyu Öğrenme Nedir?
2
Hayat Boyu Öğrenmenin Amacı?
3
Bologna Deklerasyonu
4
Türkiye Genel Durum
5
Öğrenmeyi Öğrenmek
6
Öğrenme Yaklaşımları
7
Öğrenme Stilleri
8
Kritik Düşünebilme
9
Teknoloji ve Öğrenme
10
Teknoloji ve İletişim
11
Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili okumalar
12
Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili okumalar
13
Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili okumalar
14
Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili okumalar
Program Çıktıları
1
Maliye alanında güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olmak
2
Kamu ve özel sektörde görev alacak / alan elemanlarda aranan düzeyde hukuk, muhasebe, işletme alanlarıyla ilgili bilgilere sahip olmak
3
Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak
4
Ekip çalışmasına yatkın olma, sorumluluk alabilme, liderlik edebilmek, kurum ve çalışma arkadaşlarını yenilikçi fikirlere yönlendirebilme.
5
Maliye alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirmek ve alanında yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
6
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olmak ve alanla ilgili kurumlara faydalı hedefler belirlemek, bu bilgileri kullanabilmek.
7
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme yeteneğine sahip olmak
8
Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme kabiliyetine sahip olmak.
9
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
10
Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olmak.
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak.
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
13
Bir yabancı dili maliye alanında bilgi sahibi olacak şekilde anlayabilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Hayat Boyu Öğrenme Kavramını Kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teknolojinin Hayat Boyu Öğrenme'deki Önemini Kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hayat Boyu Öğrenen Bireylerin Hayatta Başarılı Olabileceğini Kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hayat Boyu Öğrenme Stratejilerini Bilir ve Uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dijital Okur Yazar Olabilmenin Önemini Kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347012