PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MALİYE
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
E-Ticaret
YBS403
8
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Maliye -
Lisans
(yüzyüze)
Amaç
Öğrencilere e-ticaret unsurlarını öğretmek.
Ders İçeriği
E-ticaretin stratejik anlamda kullanımı, endüstrinin yapısının değişiminde e- ticaretin rolünün analiz edilmesi ve e-ticaretin elektronik işlemler, tedarik zinciri iş karar alma ve organizasyonel performanstan oluşan iş süreçlerine etkisi
Hafta
Konu
1
İnternetin Gelişimi ve Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı
2
İnternette Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı ve Gelişimi
3
İnternette Pazarlama Çevresi
4
İnternette Pazarlama Araştırması
5
İnternette Tüketici Davranışları
6
İnternet Ortamında Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçme
7
E-Ürün
8
Ara sınav
9
E-Fiyat
10
E-Tutundurma
11
E-Dağıtım ve Lojistik
12
İnternette Marka ve Konumlandırma
13
Elektronik Pazarlamada Diğer Konular
14
Elektronik Pazarlamada Diğer Konular
Program Çıktıları
1
Maliye alanında güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olmak
2
Kamu ve özel sektörde görev alacak / alan elemanlarda aranan düzeyde hukuk, muhasebe, işletme alanlarıyla ilgili bilgilere sahip olmak
3
Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak
4
Ekip çalışmasına yatkın olma, sorumluluk alabilme, liderlik edebilmek, kurum ve çalışma arkadaşlarını yenilikçi fikirlere yönlendirebilme.
5
Maliye alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirmek ve alanında yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak.
6
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olmak ve alanla ilgili kurumlara faydalı hedefler belirlemek, bu bilgileri kullanabilmek.
7
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme yeteneğine sahip olmak
8
Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme kabiliyetine sahip olmak.
9
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
10
Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olmak.
11
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olmak.
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
13
Bir yabancı dili maliye alanında bilgi sahibi olacak şekilde anlayabilme ve kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
E-ticaretin temel kavramlarını, iş modellerini ve dijital pazarlama unsurlarını açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bir e-ticaret işletmesinin altyapı gereksinimlerini (ödeme sistemleri, lojistik, güvenlik, yazılım yapısı) analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hedef kitleye uygun ürün veya hizmet için temel bir e-ticaret iş planı oluşturabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
E-ticarette kullanılan dijital pazarlama tekniklerini (SEO, sosyal medya, içerik pazarlaması, reklam yönetimi) uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347019