Logo
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MALİYE
(2025 - 2026) Ders Bilgi Formu
3,0
Birim Bölüm Maliye - Lisans (Yüz yüze)
Hafta
Program Çıktıları
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, - - - - - - - - - - - - - -
Eleştirel Düşünme ve Akademik Analiz Yeteneği Geliştirmek: Öğrenciler, Türkiye-AB ilişkileri bağlamında eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilir ve bu ilişkilerin gelecekteki yönelimlerini akademik bir çerçevede değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye-AB İlişkilerindeki Güncel Gelişmeleri Analiz Etmek: Öğrenciler, günümüzde Türkiye-AB ilişkilerinin gündeminde yer alan siyasi, ekonomik ve toplumsal meseleleri derinlemesine analiz edebilir ve akademik bir bakış açısıyla yorumlayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
AB'nin Kurumsal ve Karar Alma Mekanizmalarını İncelemek: Öğrenciler, Avrupa Birliği'nin kurumsal yapısını, karar alma mekanizmalarını ve bunların Türkiye-AB ilişkilerine etkilerini eleştirel bir perspektifle değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihsel Gelişimini Anlamak: Öğrenciler, Türkiye'nin Avrupa Topluluğu ve Avrupa Birliği ile ilişkilerinin tarihsel sürecini analiz edebilir ve bu süreçteki temel dönüm noktalarını açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
AB'nin Entegrasyon Süreci ve Genişleme Politikalarını Değerlendirmek: Öğrenciler, Avrupa Birliği'nin hukuki, siyasi ve ekonomik entegrasyon süreçlerini ve genişleme politikalarının bölgesel ve küresel etkilerini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, - - - - - - - - - - - - - -
Eleştirel Düşünme ve Akademik Analiz Yeteneği Geliştirmek: Öğrenciler, Türkiye-AB ilişkileri bağlamında eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilir ve bu ilişkilerin gelecekteki yönelimlerini akademik bir çerçevede değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye-AB İlişkilerindeki Güncel Gelişmeleri Analiz Etmek: Öğrenciler, günümüzde Türkiye-AB ilişkilerinin gündeminde yer alan siyasi, ekonomik ve toplumsal meseleleri derinlemesine analiz edebilir ve akademik bir bakış açısıyla yorumlayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
AB'nin Kurumsal ve Karar Alma Mekanizmalarını İncelemek: Öğrenciler, Avrupa Birliği'nin kurumsal yapısını, karar alma mekanizmalarını ve bunların Türkiye-AB ilişkilerine etkilerini eleştirel bir perspektifle değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihsel Gelişimini Anlamak: Öğrenciler, Türkiye'nin Avrupa Topluluğu ve Avrupa Birliği ile ilişkilerinin tarihsel sürecini analiz edebilir ve bu süreçteki temel dönüm noktalarını açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
AB'nin Entegrasyon Süreci ve Genişleme Politikalarını Değerlendirmek: Öğrenciler, Avrupa Birliği'nin hukuki, siyasi ve ekonomik entegrasyon süreçlerini ve genişleme politikalarının bölgesel ve küresel etkilerini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -