PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mekan Planlama
İMÇ407
7
2 + 2
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Bu ders kapsamında teorik bilgiler ve uygulamalarla öğrenciye mekan organizasyonu, tasarım ve planlama süreci konusunda temel bilgileri aktarmak ve tasarımlarını çizimle ifade edebilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Mekan planlama ve tasarımını ilgilendiren çeşitli tanımlar üzerinde durularak, tasarım olgusu çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır. Belirlenen konsept doğrultusunda verilen bir örnek mekanda planlama ve tasarım sürecinin geliştirilmesi istenir.
Ders Veren
Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Hafta
Konu
1
Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması
2
Mekan Kavramı, planlama ve tasarım süreci, ölçek kavramı
3
Mekan organizasyonları ve mekansal ilişkiler
4
Sirkülasyon ve kullanım alanı kavramları
5
Yemek yeme mekanı ve mutfak
6
Ebeveyn odaları
7
Genç odaları
8
Ara değerlendirme
9
Islak hacimler
10
Çocuk - bebek odaları
11
Ele alınan tüm mekansal veriler ışığında bir örnek projede planlama süreci, kullanıcı kimliği ve konsept oluşturma
12
Projenin tasarımına yönelik çalışmalar
13
Projenin tasarımına yönelik çalışmalar
14
Projenin tasarımına yönelik çalışmalar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
4
1
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
4
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
4
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
4
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
4
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
4
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
4
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
4
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
4
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
4
1
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
4
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
4
1
Ara Sınav 1
4
1
Ödev 1
4
1
Ödev 2
4
1
Dönem Sonu Uygulaması
4
1
Ödev (Sunum)
4
1
Ders İş Yükü:
128
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,02
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenci, mekan tasarımını etkileyen faktörleri ele alabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, mekan tasarımında planlama sürecini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, düşüncelerini çizimle ifade edebilme yeteneğini geliştirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme, farklı ölçeklere hakim olabilme becerisi kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, bir konut yapısının tüm iç mekanlarını tasarlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347525