PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bitirme Projesi
İMÇ402
8
2 + 2
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu döneme kadar alınmış kuramsal ve uygulamalı derslerden edinilmiş bilgilerin ışığında iç mekan düzenlemesi ile ilgili bir problemin çözümüne yönelik projeler üretilmesi.
Ders İçeriği
Öğrenci bitirme konusu olarak verilen problem hakkında ve tüm öğrenimi boyunca edindiği bilgilerin sınandığı çeşitli aşamalardan (konu ile ilgili dosya teslimi, ara sınav, proje önerisinin ara değerlendirilmesi) geçer. Sonra tasarımını geliştirerek bitirme jürisine sunar. Üniversiteye bağlı birimlerin ya da kentten belirlenen birimlerin iç mekan düzenlenme projelerini üretir.
Hafta
Konu
1
Konunun öğrencilere açıklanması, Konu hakkında araştırma dosyası hazırlanmasının istenmesi
2
Öğrencilerin, konu ile ilgili belirledikleri soruların raportörlere teslimi,
3
Soruların cevaplarının ilanı
4
Ön inceleme dosyalarının, raportörlere teslimi
5
Ön inceleme dosyalarının, jüri tarafından değerlendirilmesi ve öğrenciye geri verilmesi
6
Sınıf dışı çalışma
7
Sınıf dışı çalışma
8
Ara Değerlendirme
9
Sınıf dışı çalışma
10
Sınıf dışı çalışma
11
İlerlemeye yönelik değerlendirme toplantısı (Kritikler)
12
Sınıf dışı çalışma
13
Sınıf dışı çalışma
14
Sınıf dışı çalışma
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347526