PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mezuniyet Tezi
İMÇ401
7
2 + 2
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Bu derste öğrencilerin, yazma ve araştırma stratejilerine ve kaynakların eleştirel değerlendirilmesine yönlendirilmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda, öğrencilerden makale formatında bir teslim yapmaları beklenmektedir.
Ders İçeriği
Bu ders, öğrencinin mezuniyet makalesini araştırması, yazması ve gözden geçirmesi için bir strüktür sağlamaktadır. Bu nedenle, ders, makale ve makale sürecinin gözden geçirilmesi ve tartışılması üzerine hazırlanmıştır. Bu ders kapsamında öğrenci sunumları, haftalık bireysel görüşmeler ve final teslimi gerçekleştirilecektir.
Ders Veren
Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
,
Parısa GÜNEŞ
,
Hilal KAHVECİ
,
Özlem Candan HERGÜL
,
Serdar KASAP
,
Ozan PEKER
Hafta
Konu
1
Derse giriş
2
Araştırma Deneyimleri Üzerine Sunumlar
3
Grup ve Konu Dağılımı
4
Kütüphane Ziyareti ve Araştırma Yöntemleri ile ilgili sunum
5
Grup Değerlendirmeleri
6
Bireysel Değerlendirmeler
7
Sınıf içi Değerlendirmeler
8
Ara değerlendirme
9
Bireysel Değerlendirmeler
10
Bireysel Değerlendirmeler
11
Bireysel Değerlendirmeler
12
Öğrenci Sunumları
13
Öğrenci Sunumları
14
Dönemin gözden geçirilmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
7
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
6
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
2
7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
4
10
Ara Sınav 1
6
1
Dönem Sonu Uygulaması
10
1
Ders İş Yükü:
152
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,96
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma
5
4
5
4
5
5
5
5
3
5
5
3
2
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme
5
5
4
4
5
5
5
3
4
5
5
3
2
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme
5
4
5
5
5
5
4
3
4
5
5
3
2
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme
4
5
5
3
5
5
4
4
4
5
5
3
2
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme
5
5
5
3
5
5
5
3
4
4
5
4
2
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma
5
4
5
4
5
5
-
5
3
5
5
-
2
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme
5
5
4
4
5
5
5
3
4
5
5
3
2
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme
5
4
5
5
5
5
4
3
4
5
5
3
2
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme
4
5
5
3
5
5
4
4
4
5
5
3
2
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme
5
5
5
3
5
5
5
3
4
4
5
4
2
Ortalama Değer
4,8
4,6
4,8
3,8
5
5
4,1
3,6
3,8
4,8
5
2,9
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347536