PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tasarım Stüdyosu V
İMÇ403
7
4 + 4
10,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler ve iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını kullanarak gerçek bir alana ilişkin proje çalışması gerçekleştirmek, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim vermek amaçlanmıştır.
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında, bir çalışma alanı belirlenerek tüm aşamalarıyla tasarlanmakta ve çeşitli ölçeklerde paftalar hazırlanmaktadır.
Ders Veren
Parısa GÜNEŞ
,
Serdar KASAP
Hafta
Konu
1
Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması
2
Araştırma ve Sunum
3
Araştırma ve Sunum
4
1/100 ölçeğinde proje kritikleri
5
1/100 ölçeğinde proje kritikleri
6
1/100 ölçeğinde proje kritikleri
7
Ara Değerlendirme
8
1/50 ölçeğinde proje kritikleri
9
1/50 ölçeğinde proje kritikleri
10
1/50 ölçeğinde proje kritikleri
11
1/20 ölçeğinde proje kritikleri
12
1/20 ölçeğinde proje kritikleri
13
Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1)
14
Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1)
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
2
4
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
6
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
4
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
2
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
2
Ara Sınav 1
2
1
Uygulama 1
14
1
Dönem Sonu Uygulaması
2
1
Ders İş Yükü:
252
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
9,88
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma
5
4
5
5
4
5
3
4
5
3
5
3
2
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma
5
5
3
5
4
5
5
5
3
4
3
4
2
Grafik sunum becerileri kazanma
5
5
5
4
4
4
3
5
5
4
4
4
2
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma
5
5
5
5
4
4
4
4
4
3
3
5
2
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Grafik sunum becerileri kazanma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2,5
2,38
2,25
2,38
2
2,25
1,88
2,25
2,12
1,75
1,88
2
1
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347537