PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İç Mekanda Çevre Kontrol Sistemleri
İMÇ406
8
2 + 2
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
()
Amaç
Bu derste iç mekan konfor koşullarını etkileyen faktörler (yapay ve doğal aydınlatma, akustik, ısıtma, soğutma, havalandırma gibi) incelenip ve iç mekanda konfor koşullarının sağlanması için yapılması gerekenler uygulama eşliğinde tartışmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında sağlıklı ve konforlu iç mekanlar yaratmak için, doğal ve yapay aydınlatma, akustik, ısıtma, soğutma ve havalandırma gibi parametrelerin önemine odaklanılacaktır. Bu parametrelerin enerji performansı ile ilişkileri de göz önünde bulundurularak, kullanıcı konforunu sağlayacak şekilde nasıl tasarlanması gerektiği, uygulamalar ve örnekler üzerinden incelenecektir.
Hafta
Konu
1
İç mekan çevre kontrol sistemlerine giriş
2
Mimari Akustik ve işitsel Konfor
3
Oda akustiği
4
Gürültü ve gürültü kontrolü (Ödev 1)
5
Aydınlatmaya giriş- doğal ve yapay aydınlatma
6
Pasif ve Aktif Günışığı sistemleri
7
Yapay aydınlatma, lambalar ve kontrol sistemleri, elektrik servisleri, elektrik devreleri, elektrik kablo sitemleri ve prizler. (Ödev 2)
8
ARA SINAV
9
Çalıştay
10
Çevresel etkenler analiz kesiti
11
Pasif sistemler
12
Aktif sistemler
13
Mekanik ve elektronik ısıtma soğutma ve havalandırma sistemleri (Ödev 4)
14
Yangından Korunma Sistemleri (Ödev 5)
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sağlıklı iç mekanlar yaratmanın öneminin aktarılması
2
4
4
4
5
4
3
4
5
4
4
5
-
İç mekanda termal konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek
2
4
5
4
4
3
4
5
4
5
4
5
-
İç mekanda görsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek
1
4
3
4
5
4
4
4
5
4
5
5
-
İç mekanda işitsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek
2
4
5
4
4
4
5
4
4
4
5
4
-
Farklı iç mekan kontrol sistemleri örneklerini tartışabilmek
2
4
5
5
4
4
4
4
4
5
5
5
-
Kullanıcıların iç mekan konfor kalitesi beklentilerini karşılayacak enerji verimliliği yüksek iç mekan tasarımların oluşturulabilmesi
2
4
3
5
4
4
5
4
5
4
4
5
-
Ortalama Değer
1,83
4
4,17
4,33
4,33
3,83
4,17
4,17
4,5
4,33
4,5
4,83
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347538