PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocuk, Oyun ve Tasarım
İMÇ412
8
2 + 2
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
()
Amaç
Bu ders kapsamında teorik bilgiler ve uygulamalarla öğrenciye çocukların gelişimlerini destekleyecek mekansal koşulların oluşturulması açısından tasarım süreçlerinde değerlendirilmesi gereken temel ilkelerin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Çocuğun yaratıcılığı ile mimarlığın yaratıcılığının buluşturulmasının üzerinde durularak, çocukların fiziksel, biyolojik ve psikolojik gereksinimlerinin tasarım sürecinde ön planda tutulduğu çocuk mekanları örnekler ve anlatımlarla aktarılır. Belirlenen konsept doğrultusunda verilen bir örnek mekanda planlama ve tasarım sürecinin geliştirilmesi istenir.
Hafta
Konu
1
Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması
2
Çocuk gelişim aşamaları, gelişimin boyutları, çocuk ve fiziksel çevre ilişkisi
3
Çocuk mekanları tasarımında antropometrik boyutların önemi ve mekan tasarımında önem taşıyan temel boyutsal gereklilikler
4
Çoçuk için mekan tasarımı; çocuk - mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması
5
Yaşanabilir konut kavramı ve konut içerisinde çocukların temel gereksinimleri
6
Okulöncesi eğitim sürecinde çocukların fiziksel çevresiyle ilişkisi açısından önem taşıyan yaklaşım ve uygulamalar, okulöncesi eğitim mekanları tasarımında genel ilkeler
7
İlköğretim mekanları tasarımında temel ilkeler
8
Ara değerlendirme
9
Çocuk kütüphaneleri tasarımında temel ilkeler
10
Çocuk müzeleri tasarımında temel ilkeler
11
Çocuk hastaneleri tasarımında temel ilkeler
12
Çocuk oyun alanları tasarımında temel ilkeler
13
Projenin tasarımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi
14
Projenin tasarımına yönelik çalışmaların değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenci fiziksel çevrenin çocuk gelişimi üzerindeki etkisini anlar.
4
2
2
2
3
4
3
4
3
4
2
4
-
Çocukların fiziksel çevreleriyle ilişki kurma biçimlerini öğrenir.
4
2
1
2
2
3
3
3
3
3
2
4
-
Çocuk mekanlarının tasarımında önem taşıyan temel tasarım ilkelerini öğrenir.
5
2
2
3
3
2
2
3
3
3
2
4
-
Ortalama Değer
4,33
2
1,67
2,33
2,67
3
2,67
3,33
3
3,33
2
4
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347551