PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Portfolyo Tasarımı
İMÇ414
8
2 + 2
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Genel aydınlatma konuları. Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler, görsel konfor. Aydınlatma elemanları tanımı ve tasarımı. İç ve dış mekanlarda doğal, yapay ve karma aydınlatma sistemlerinin tasarımı, aydınlık çoğunluğu, rengi temel terim ve kavramlar.
Hafta
Konu
1
Derse giriş ve dönem boyunca takip edilecek izleğin öğrencilere aktarımı
2
Portfolyo nedir? Portfolyoya koyulacak işlerin belirlenmesi
3
Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi
4
Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi
5
Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi
6
Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi
7
Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi
8
Ara Sınav
9
Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler
10
Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler
11
Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler
12
Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler
13
Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler
14
Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Portfolyo tasarım yöntemleri tartışılır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Portfolyo ve iki boyutlu sunum teknikleri araştırılır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencilerin dört sene boyunca yaptıkları çalışmaları bütünsel olarak aktarabilecekleri bir portfolyo tasarlamak amaçlanmaktadır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/347552