PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bitirme Çalışması
EEM457
7
2 + 2
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Elektrik-Elektronik Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Elektrik ve Elektronik konularında öğrencinin okuduğu konuları birleştiren çalışmalar yapmasını sağlayarak deneyim kazanmasını sağlamak
Ders İçeriği
Elektrik ve Elektronik konularında öğrencinin okuduğu konular ile mühendislik problemlerine çözümler üretebilmek
Ders Veren
Mehmet KURBAN
,
Yasemin ÖNAL
,
Ümit Çiğdem TURHAL
,
Nazım İMAL
,
Tolga YÜKSEL
,
İdil IŞIKLI ESENER
,
Emrah DOKUR
,
Gürhan ERTAŞGIN
,
Sibel ÜNALDI
,
Ayşenur TÜRKMEN
Hafta
Konu
1
Bitirme çalışması konusu araştırması
2
Bitirme çalışması konusu hakkında literatür araştırması
3
Fizilibite raporunun hazırlanması
4
Uygulama detaylarının ve modüllerin belirlenmesi
5
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
6
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
7
1. Gelişme raporunun teslimi
8
1. Bitirme çalışması toplantısı
9
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
10
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
11
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
12
2. Gelişme raporunun teslimi
13
2. Bitirme raporunun teslimi
14
Bitirme çalışmasının sunumu
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
2
4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
1
8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
5
12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
2
2
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
12
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
6
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
20
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
128
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,02
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazandırmıştır.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaç için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmıştır.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmıştır.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için ihtiyaç duyulan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazandırmıştır.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği alanına özgü araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorum yapabilme becerisi kazandırmıştır.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazandırmıştır.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, etkin biçimde rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim için rapor hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır bir biçimde talimat verebilme ve alabilme becerisi kazandırmıştır.
8
En az bir yabancı dilde teknik konularla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmıştır.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli biçimde yenileme becerisi kazandırmıştır.
10
Etik ilkelerine uygun davranma yeteneği, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve mühendislik alanlarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazandırmıştır.
11
İş hayatındaki uygulamalar (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi gibi) ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ile girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık kazandırmıştır.
12
Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri (toplumsal ve evrensel boyutlarıyla) ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazandırmıştır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Proje konusu ve kapsamını literatür taramasıyla tanımlar; problem ve gereksinimleri yazılı olarak belirtir
3
4
-
-
3
-
2
-
3
2
-
-
Uygun yöntem ve araçlarla (CAD/EDA, simülasyon, programlama) çözüm tasarlar ve uygular; doğrulama/versiyonlama plan oluşturur.
3
-
5
5
3
-
-
-
-
-
3
3
Deney/simülasyon/test verilerini toplar, analiz eder ve hedeflerle karşılaştırarak doğrular.
2
4
-
4
5
-
-
-
-
-
-
2
Proje sürecini planlar, ekip içinde etkin çalışır; etik, güvenlik, sürdürülebilirlik ve standartlara uygunluk sağlar.
-
-
-
-
-
5
-
-
3
4
4
2
Teknik rapor, poster ve sözlü sunumla sonuçlar açık ve ikna edici biçimde sunar; kaynaklar uygun biçimde atıf yapar.
-
-
-
-
-
3
5
-
-
2
-
-
Ortalama Değer
1,6
1,6
1
1,8
2,2
1,6
1,4
-
1,2
1,6
1,4
1,4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/348122