PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon
İNM454
8
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İnşaat Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Restorasyon yöntemlerinin araştırılması
Ders İçeriği
Restorasyon ve koruma anlayışı, koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli. Anıt ve sit kavramları. Tarihi yapılarda bozulma nedenleri. Venedik Tüzüğü. Restorasyon öncesinde ve sonrasında yapılan belgeleme çalışmaları. Restorasyon uygulamasında müdahale tipleri. Tarihi çevre koruma fikrinin gelişimi; sit kavramı, sit çeşitleri, bölgesel koruma. Kültür varlıklarının korunması ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi. 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu.
Hafta
Konu
1
Koruma Anlayışının Evrimi Ve 19. Yüzyıl Kuramları İle Çağdaş Bilimsel Kuramlar
2
Anıt Kavramı, Türleri, Tanımı
3
Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan İç Ve Dış Nedenler
4
Bir Bütün Olarak Çevre Ve Sit Koruma
5
Türkiye’de Tarihsel Çevreyi Oluşturan Mimari Mirasın Kronolojik Değerlendirmesi: 19. Ve 20. Yüzyıl.
6
Korunması Gereken Kültürel Ve Doğal Değerlerin Sınıflandırılması, Hukuk Piramidi Ve Koruma Kanunu.
7
Koruma Ve Restorasyon Uygulama Terminolojisi: Restorasyon Çalışmalarında İzlenen Süreç.
8
Ara sınav
9
Koruma Ve Restorasyonda Kullanılan Araştırma Yöntemleri, Bilgi Ve Veri Toplama.
10
Restorason Çalışmaları Sürecinde Kullanılan Proje Tipleri, Proje Örnekleri Ve Kullanım Amaçları.
11
Restorasyon Yöntemleri.
12
Restorasyon Yöntemleri.
14
Yarıyıl sonu sınavı
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi kazanır.
2
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
3
"Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi elde eder.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi kazanır
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine ulaşır.
6
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi elde eder.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi kullanabilir.
9
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.
11
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 11
Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koruma konusunda Türkiye’de ve Dünya’da uluslararası boyutaa nasıl bir örgütlenme olduğunu bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Anıt kavramını ve anıtları tehdit eden bozulma nedenlerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/348556