PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Konuşma Eğitimi
REH416
8
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Konuşma Eğitimi dersinde amaç; kurallarına uygun, akıcı ve anlaşılır konuşma becerisini geliştirmek, öğrencinin kendisini etkili bir biçimde ifade ederek topluluk önünde konuşabilmesini sağlamak, dili doğru ve etkin kullanarak sesini kontrol edebilmesine yardımcı olmak, beden dili, sesi ve sözcükleriyle anlamlı ve etkili konuşmalar yapabilmesine imkan sağlayarak onu -temel düzeyde- iyi bir konuşmacı, iletişimci yapabilmektir.
Ders İçeriği
Diksiyon ile ilgili kavramları tanımlayan ve konuşma dili kurallarını kapsayan konular içermektedir.
Hafta
Konu
1
İletişim ve ilgili temel kavramları
2
İletişim Türleri, Bireysel İletişim ve Başlıca İletişim Teknikleri
3
İkna ve retorik
4
Konuşma-Konuşmacı, Konuşmayı Etkileyen Etmenler, Konuşmanın Temel İlkeleri
5
Konuşma-Konuşmacı, Konuşmayı Etkileyen Etmenler, Konuşmanın Temel İlkeleri II
6
Konuşma Türleri ve Psikolojisi
7
Ara Sınav
8
Konuşma ve Yazma Dili Kuralları
9
Dinleme ve vücut dili
10
Diksiyon ve ikna edici konuşma
11
Diksiyon ve ikna edici konuşma II
12
Etkili Okuma ve Yazma
13
Konuşma ve Sunum Deneyimi
14
Konuşma ve Sunum Deneyimi II
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farkları ortaya koyabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Diksiyon kurallarını tanımlayabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konuşma esnasındaki beden dili ve psikoloji yönetimine katkı sunmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ses ve dili etkili ve doğru kullanabilme farkındalığına katkı sağlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Topluluk önünde konuşabilme cesaretini sınayabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/348993