PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizmde Etik
TRZ439
7
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm İşletmeciliği -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu dersin amacı, turizm öğrencilerine temel etik ilkelerinin, kaynaklarının ve türlerinin öğretilmesi ve kusurlu hizmetlerin önlenmesi için yapılması gerekenlerin kavratılmasıdır.
Ders İçeriği
Ahlak felsefesinin tarihsel gelişimi; Turizm ve etik; İş ahlakı; Etik ilkeler, türleri, kaynakları, standartları; İşletmelerde etik sorunlar; Etik ve müşteri şikayetleri.
Hafta
Konu
1
Klasik ahlak felsefesinin tarihçesi
2
Türklerde İş Ahlakı
3
Turizm ve Etik
4
Etik Kavramı
5
Temel Etik İlkeleri
6
Etik Türleri
7
Ara Sınav
8
Etik Faktörleri
9
Etik Standartlar
10
İşletmelerde Yaşanan Etik Sorunlar
11
Etik ve Müşteri Şikayetleri
12
Vaka Çalışması
13
Vaka Çalışması
14
Vaka Çalışması
Program Çıktıları
1
Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar.
2
Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurar.
3
Araştırma yaparak proje önerisi üretir.
4
Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme süreçlerini yönetir.
5
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve etik ilkeleri temel düzeyde anlatır.
7
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki donanımını sürekli geliştirir.
8
Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım (temizlik, giyim, görünüm), hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
9
Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri anlatır.
10
Sorumluluk alarak ekip halinde veya bağımsız olarak çalıştığını gösterir.
11
Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar.
12
Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları kapsamlı olarak açıklar.
13
Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini ana hatlarıyla belirtir.
14
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.
15
Yönetim alanındaki kuramları ve uygulamaları turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb.) etkin bir şekilde yönetmek için kullanır.
16
Türkiye ve dünya ekonomisi ile turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminde bulunur.
17
Turizm işletmelerinde hizmet süreçlerini konuk memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
PÇ 17
Çeşitli etik kuramları ve ahlaki prensiplerin özelliklerini tartışabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaşanacak olaylara duyarlı ve farkındalığı artmış bir şekilde yaklaşım gösterebilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde ve her alanda mesleki etik bilincinin oluşturulmasını sağlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/349109