PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Lisrel Uygulamaları
İST421
7
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Yapısal eşitlik modellemesi ve Lisrel hakkında temel bilgileri vermek
Ders İçeriği
Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) hakkında temel bilgiler, Lisrel tanıtımı, Lisrel de ölçüm modeli ve yapısal eşitlik modeli oluşturulması, Lisrel de komut yazma, örnek uygulamalar
Hafta
Konu
1
Yapısal Eşitlik Modellemesi(YEM)'e giriş
2
YEM'de Temel Kavramlar
3
Yapısal Eşitlik Modellemesi Stratejileri
4
Yapısal Model ve Ölçüm Modeli
5
Doğrulayıcı Faktör Modelleri
6
Modelin Değerlendirilmesi ve Uyum Ölçütleri
7
Lisrel ile Başlangıç
8
Lisrel'de Ölçüm Modeli ve Yapısal Modelin Oluşturulması
9
Lisrel'de Komut yazma
10
Lisrel'de çıktı dosyasının yorumlanması
11
Lisrel'de Örnek Uygulama 1
12
Lisrel'de Örnek Uygulama2
13
Lisrel'de Örnek Uygulama3
14
Lisrel'de Örnek Uygulama4
Program Çıktıları
1
İstatistiksel analizlerde yararlanılan teknikleri etkin biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
2
Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilme, uygulayabilme ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilme yeteneğine sahiptir.
3
İstatistik ve Bilgisayar bilimleri alanındaki problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilme ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilme ve yeni bir programlama dili öğrenme becerisine sahiptir.
5
Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilme, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve yöntemlerini uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olma bilincine sahiptir.
7
Yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilme, bağımsız ve birlikte çalışabilme yeteneğine sahiptir.
8
Türkçe ve yabancı dilde alanındaki bilgileri ve kaynakları takip edebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
9
İstatistiksel verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalığa sahiptir.
10
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili, sözlü ve yazılı olarak iletişimde etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
11
Rasgelelik olgusu içeren olayları veya süreçleri olasılıksal olarak modelleme ve çıkarımda bulunabilme becerisine sahiptir.
12
Verileri elde etme, elde edilen verileri düzenleme ve yorumlama becerisine sahiptir.
13
Verilerin elde edilmesinde veya analiz edilmesinde karşılaşılan problemleri bilimsel yaklaşımlarla çözebilme becerisine sahiptir.
14
Sağlık, spor, ekonomi, ziraat vs. gibi diğer alanlara ilişkin verilerin analiz edilmesinde ilgili alandaki kişilere danışmanlık desteği verebilme becerisine sahiptir.
15
Mesleki bilgi ve becerilerini alandaki güncel çalışmaları takip ederek geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Yapısal Eşitlik Modellerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Lisrel'de komut dosyası oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Lisrelde grafik dosyası oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Lisrel'de YEM sonuçlarını yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uyum indislerini yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/353392