PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bölgesel Türkiye Coğrafyasına Giriş
COĞ409
7
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Türkiye'de bölgesel kalkınmanın coğrafi temellerini kavramak, her bölgenin yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak
Ders İçeriği
Türkiye'yi yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim gibi doğal özelliklerine göre bölgelerine ayırmak; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik gibi soayal ve ekonomik özelliklerine göre bölge, bölüm ve yöre tasnifleri yapmak.
Ders Veren
Zafer BAŞKAYA
Hafta
Konu
1
Bölge nedir? Nasıl belirlenir
2
Türkiye'yi Coğrafi bölgelere ayırma çalışmaları
3
Türkiye'nin Bugünkü bölgelerinin belirlenme kriterleri
4
Türkiye'nin Bugünkü bölgelerine karşı yapılan eleştiriler ve öneriler
5
Besim Darkot ekoline göre Türkiye'nin coğrafi bölgeleri
6
Talip Yücel ekoline göre Türkiye'nin coğrafi bölgeleri
7
Herbert Louis'e göre Türkiye'nin coğrafi bölgeleri
8
Oğuz Erol'un Doğal Yöreler tasnifi
9
Türkiye'nin doğal konusal bölgeleri ve başlıca özellikleri
10
Türkiye'nin sosyal konusal bölgeleri ve başlıca özellikleri
11
Türkiye'nin ekonomik konusal bölgeleri ve başlıca özellikleri
12
Türkiye'nin idari bölgeleri ve başlıca özellikleri
13
Türkiye'nin planlama bölgeleri ve başlıca özellikleri
14
Türkiye’de yapılan bölge ayrımlarının bölge planlama üzerindeki etkileri
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Türkiye'deki bölgesel farklılaşmanın analiz ve çözümlemesini yapar
5
5
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
5
5
Avrupa Birliği'nin bölgesel yatırımlarını Türkiye açısından değerlendirebilir
5
5
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
5
5
Türkiye'nin güncel coğrafi bölgelerini bilir
5
5
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
5
5
Türkiye'nin kalkınma politikalarında bölgesel coğrafi bakışı kullanabilir
5
5
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
5
5
Bölgesel coğrafyadaki güncel yaklaşımları ve yöntemlerini öğrenir
5
5
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
5
5
Ortalama Değer
5
5
4
5
4
5
5
4
5
5
5
4
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355090