PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mekansal Düzenlemenin Coğrafi Esasları
COĞ405
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Mekanın birbirine bağlı milyonlarca faktörün bir arada aynı ortam içerisinde uzun süre birlikte çalışması ile oluştuğunu ve mekana yeni bir şekil vermede bunların ihmal edilmesinin felaketlere yol açtığını kavratmak
Ders İçeriği
Çok boyutlu multidispliner bir konu olan mekansal düzenlemenin Coğrafi boyutları, coğrafyacıların planlama alanında yaptıkları ve yapabilecekleri çalışmaların esasları dersin konusunu oluşturur.
Hafta
Konu
1
Plan, Planlama ve Planlama Türleri
2
Bölge Planlamada Coğrafyacının yeri ve rolü
3
Uygulamalı Coğrafya
4
Planlamada Dikkate alınması gereken Coğrafi özellikler
5
Litolojik özelliklerin planlamaya etkisi
6
Topoğrafik özelliklerin planlamaya etkisi
7
Klimatolojik özelliklerin planlamaya etkisi
8
Ara Sınav
9
Uygulamalı Klimatoloji
10
Beşeri Coğrafya-Planlama İlişkileri
11
Nüfus tahminleri (Projeksiyonları)
12
Arazi yetenek sınıflarını belirleme yöntemleri
13
Arazi kullanımının planlanması
14
Planlamada kullanılan bazı analiz yöntemleri
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Mekanın düzenlenmesinin çok farklı uzmanlık alanlarına sahip geniş bir ekip işi olduğunu bilir.
5
5
4
4
4
4
5
4
4
5
5
4
4
5
Mekanın bir bütün olduğunu ve bütünlüğün bozulmasının tahmin edilemeyen sonuçları olduğunu bilir.
5
5
4
4
4
4
5
4
4
5
5
4
4
5
Ekip çalışmasının önemini ve gerekliliğini bilir
5
5
4
4
4
4
5
4
4
5
5
4
4
5
Mekanın çok boyutlu ilişkilerini yorumlar.
5
5
4
4
4
4
5
4
4
5
5
4
4
5
Ortalama Değer
5
5
4
4
4
4
5
4
4
5
5
4
4
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355146