PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kurak ve Yarı Kurak Bölgeler Jeomorfolojisi
COĞ459
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Kurak ve Yarıkurak iklimlerin görüldüğü bölgelerde oluşan yerşekillerinin oluşum süreçlerini ve özelliklerini öğretmek.
Ders İçeriği
Kurak ve Yarıkurak bölgelerin özellikleri, oluşum nedenleri, şekillendirici etmen ve süreçler ile bu süreçlerin sonucunda ortaya çıkan yerşekilleri.
Ders Veren
Levent UNCU
Hafta
Konu
1
Morfojenetik bölgeler
2
Kurak ve Yarıkurak bölgelerin özellikleri
3
Kurak ve Yarıkurak bölgelerin sınıflandırılması
4
Kurak ve Yarıkurak bölgelerin oluşum nedenleri
5
Şekillendirici etmen ve süreçleri
6
Rüzgarın şekillendirici etkisi
7
ARA İMTİHAN
8
Aşındırma şekilleri
9
Biriktirme şekilleri
10
Kumullarla mücadele
11
Kumdan oluşmuş biriktirme şekilleri
12
Kumulların yapıları ve gelişimleri
13
Mil ve tozdan oluşmuş biriktirme şekilleri
14
Jeomorfolojik gelişim
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
2
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
110
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,31
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Bu bölgeler ile diğer morfojenetik bölgelerin benzerlik ve farklılıklarını bilir
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Kurak ve yarıkurak bölgelerin özelliklerini bilir
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Bu bölgelerin oluşum nedenlerini bilir
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Bu bölgelerin Dünya ve ülkemizdeki dağılışını ve nedenlerini bilir
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Bu bölgelerde oluşan yerşekillerini ve bu yerşekillerini oluşturan etmen ve süreçleri bilir
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355151